Waarom gaat mijn kat juist liggen op papieren,toetsenbord etc juist als ik daar mee bezig ben?

Als ik haar dan met zachte hand weg duw, dan valt ze aan!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Aandacht. Poes wil aandacht en zal die hoe dan ook krijgen...
Niet negeren of wegduwen, maar even knuffelen in je armen en (niet te) stevig tegen je aangedrukt houden, Dat vinden ze dan net weer teveel van het goede en dan willen ze vaak niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat heet aandacht willen krijgen en spelen!
Mooi gedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, dit is bij huisdieren een vorm van aandacht vragen.
Mijn geliefde dwergpapegaai deed dat vroeger ook, was je in de krant een artikel aan het lezen, dan ging hij precies op dat artikel zitten, duwde je hem weg, dan had je zijn snavelafdruk in je vinger zitten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ze wil gewoon aandacht hebben. Nadat ze die aandacht heeft gehad vind ze het goed en gaat weer weg. Geef ik ze geen aandacht, maar stuur ik ze weg dan begint ze te grommen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh, net vrouwen....
Vroeger had ik een schoolgenoot en die zou er 220 op gezet hebben. Een echte Jerry dus. Niet aan te bevelen. Een mildere aanpak is de bloemenspuit. Een komische is wat extra toetsenborden aanschaffen en toelachen als ze op de verkeerde gaat liggen. Gefopt! Je zal haar zeker "shit" zien denken. Op een dag is ze er flauw van en zal iets nieuws proberen. Dus dat schiet ook niet op.
Het is niet gemakkelijk om uit te vinden wat haar stoort. Maar dat is toch de beste optie. Ze is het duidelijk ergens niet mee eens. Mogelijk wil ze slapen en stoort het zenuwachtig getik op het bord haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is gewoon even aardig zijn voor jouw poes niet een eenvoudiger oplossing. Kun je je vast voorbereiden op het hebben van een partner en/of kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jullie beter zouden kunnen lezen dat lees je dat de kern is: zoek uit wat je kat stoort. En ga daar vervolgens begripvol en in liefde mee om. Maar dat willen jullie niet. Vandaar die valse minpunten op de dingen die ik nu juist niet aanbeveel te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn kat zal heus niet het verkeerde toetsenbord kiezen, als ik er meerdere neerleg. In de krant kiest ze ook precies het artikel wat ik aan het lezen ben, en de reclamebladzijde laat ze met rust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is ze slimmer dan jij. Jij kiest immers de optie die ik niet voorstel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Het is niet gemakkelijk om uit te vinden wat haar stoort."
Er is ook helemaal geen sprake van storing. Daarom is dat zo moeilijk uit te vinden... ;)
Een van mijn katten heeft daar twee redenen voor:
1 De al genoemde hierboven: even wat aandacht, een knuf, een aai en weg is ie weer.
2. Hij vindt de cursor bere interessant en filmpjes van Youtube helemaal. En als straks 'Beleef de lente' van de vogelbescherming weer begint, dan is hij er niet voor weg te slaan. Gaat hij met zijn pootje aan de slag op het beeldscherm. Kortom: beest houdt ook van internet. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
leuk antwoord, + 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik mag geen katten- youtube kijken met geluid, dan wordt ze helemaal gek.
Een goed alternatief bieden en veel met haar spelen! Straffen heeft geen enkele zin, de plantenspuit is er voor planten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze zich op een muisje aan een hengel stort is dat geen enkel probleem. Dit is haar prooi. Nooit spelen met handen en voeten. Als ze in de eerste paar weken van haar leven geen goed spelgedrag heeft geleerd en te vroeg uit het nest is gehaald, zal het niet meevallen om normaal spelgedrag aan te leren. In ieder geval niet reageren als ze aanvalt.
ze willen dat je met ze speelt
en willen bij jou zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij amdat ze aandacht nodig hebben