Kunnen 5 zeugjes bij elkaar??

Ik wil 5 cavia's, maar is dat wel een stabiele groep. Of zijn 4 cavia's stabieler??
Ps het worden zeugjes.

Alvast Bedankt
jolien

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt gerust meerdere cavia's bij elkaar zetten, 5 kan dus wel. Het is wel belangrijk dat je weet waar je aan begint, laat jezelf dus goed inlichten over het houden van deze diertjes, zodat je hier geen spijt van krijgt.
Voor 5 cavia's heb je wel een enorm groot hok nodig, voor 2 cavia's moet het hok al minimaal 50 bij 70 zijn, voor 5 zal dat dus minimaal 1,20 bij 1,20 zijn, wat ik persoonlijk niet in mijn huiskamer zou willen hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Cavia's zijn groepsdieren, dus minimaal 2 aanschaffen. Als je er 1 aanschaft heeft het diertje veel aandacht nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij komen ze buiten, ik heb nog een groot hok staan dat even groot is. Dus ruimte is voor mij geen probleem. Dank je wel, goed antwoord.