Gaat mijn kat dood?

Hej,

Een maand geleden is bij mijn kat een (goedaardige) kanker uitgesneden. De dierenarts zei dat het waarschijnlijk goedaardig was en ik me er geen zorgen over moest maken.

Maar de laatste 2 weken eet mijn kat echt bijna niets meer, normaal is hij altijd redelijk dik omdat hij gewoon hongerig is maar nu als ik hem wat geef, wil hij het nooit opeten. Hij komt ook nooit meer miawen achter eten.

Hij ligt veel te slapen en ligt er gewoon als een standbeeld bij..
Morgen gaan we naar de dierenarts, maar moet ik me echt zorgen maken?
De kat is ongeveer 9-10 jaar. Zou het gewoon een buikgriep kunnen zijn ofzo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je kat gaat ooit dood. Of dat dit jaar is of over vijf jaar, dat kunnen wij met geen mogelijkheid zeggen.
Ritsuka
10 jaar geleden
ben je al weer bij de dierenarts geweest?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe bedoel je Ritsuka?
Ritsuka
10 jaar geleden
'de laatste 2 weken eet mijn kat bijna niets meer'
dan had ik een week geleden al een afspraak gemaakt bij de dierenarts.
als een kat niet eet en/of drinkt is er iets mis
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jah we hadden er niet echt op gelet omdat we altijd gewend van hem waren dat hij zo'n grote eter was. Maar m'n moeder zei me daarstraks dat ze telkens volle potjes met eten moet wegsmijten van hem, en daarom hebben we direct beslist om morgen naar de dierenarts te gaan...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goedaardige kanker bestaat bij mijn weten niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu net voelde ik aan z'n nek en ik voelde daar ook een bol zitten. Is het dus kwaadaardig? :O
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze geven hem straks een spuitje, ik wil er niet bij zijn anders kan ik het helemaal niet meer verwerken :'( De dierenarts zei dat zijn klieren aan zijn nek helemaal vol met kanker zitten :'(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat erg !
Sterkte en je moeder ook.
Ivana
10 jaar geleden
Gregory, dat is niet fijn. Ik wens je sterkte (en huilen mag hoor!)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat erg,sterkte met het verlies van je kat. @Stijn1, Dit advies moet je nooit geven als het om een kat gaat want een kat moet eten anders krijgt de kat leververvetting.
Een hond kan makkelijk een paar dagen zonder.

Antwoorden (2)

Mijn katten hebben(/hadden) dit ook. Mijn ervaring is dat ze soms gewoon even ziek zijn (of nierproblemen hebben door het voer) of ze gaan echt dood. Mijn kat is twee weken geleden op 18 jarige leeftijd overleden. Ze at (en dronk) een week of drie niet meer en lag er bij als een uitgemergeld, koud standbeeld (niet hoe je een kat wil zien dus).
Conclusie: je kat heeft waarschijnlijk gewoon ergens last van (bijvoorbeeld nieren) waardoor hij niet meer goed en zonder pijn kan bewegen. Het is goed dat je met hem naar de dierenarts gaat want zo'n korte verandering van eetlust duidt meestal op dat er iets mis is. Ik hoop voor je dat je nog een lange tijd van je kat mag genieten.
Veel succes morgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Katten kunnen inderdaad erg lusteloos reageren. Wat bij mijn katten vaak helpt als ze niet willen eten of drinken is dat ik naast de voederbak/waterbak op de grond ga zitten en ze uit mijn hand laat eten/drinken. Of ik neem ze met voederbak en al op schoot en laat ze dan uit mijn hand eten. Soms willen katten gewoon wat meer zorg en aandacht hebben omdat ze zich zielig voelen. Succes!