paarden houden, wat komt er bij kijken?

Ik snap dat je onderdak, een weilandje, voer en drinken moet hebben voor je paard? Maar wat komt er nog meer bij kijken? Zoals de hoefsmit, paardentandarts enzo.. Wat kost op jaarbasis een paard?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Paarden zijn een dure hobby, verkijk je daar niet op.

In het overzicht op de website waarvan de link hieronder staat vind je de kosten die je zou kunnen maken voor je paard. Er is geprobeerd om ongeveer de gemiddelde kosten weer te geven, maar in elke specifieke situatie zullen de kosten verschillend zijn. Kosten kunnen verschillen omdat jij als persoon andere wensen/eisen stelt aan bijvoorbeeld stalling, wel of niet lessen, wel of niet gebruiken van dekens. Ook heeft het ene paard iedere 4 weken een hoefsmid nodig, en het andere staat 8 weken op ijzers. Als je van plan bent om een paard te gaan kopen kan deze lijst helpen om geen kostenposten te vergeten zodat je later niet voor verrassingen komt te staan.

http://www.bokt.nl/wiki/Onderhoudskosten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jodyenboyke
10 jaar geleden
Buiten de kosten en allerlei onvoorziene uitgaven, vergis je je gauw in de tijd die je nodig hebt voor de verzorging, rijden en nazorg. Een paar uur per dag, in alle weersomstandigheden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik mis in die lijst nog een soort kar voor achter je auto om het dier te vervoeren. Ik kan me zo voorstellen dat een arts niet altijd in de gelegenheid is om naar jou te komen rijden.

Andere antwoorden (1)

naast de kosten, kost het je bijna je hele leven, elke dag wel mest scheppen van het land, elke dag voeren, elke dag elke dag elke dag, ze hebben beweging nodig, hebben vertrouwen nodig, het is niet een hobby die je even ernaast doet, besef dat heeeeel goed alsjeblieft, want als je goed wilt doen, gaat je leven om hen draaien en niet meer om jou................... dit zeg ik omdat ik zelf gezegend met een vriendin die zelf vier paarden heeft op een landje, en ik zelf dus ook vaak daar verzorg etc.... ik zie met eigen ogen, wat t kost, maar ook vooral wat het brengt, als je het goed doet.........

groetjes......
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en t kost ook heel veel kennis van zaken en gevoel voor de dieren..... je moet echt weten wat je doet, anders zet je zelf en het paard of de paarden echt op voor problemen.................misschien is het wat om eerst eens bij iemand anders mee te lopen, dan krijg je een beter beeld. (weet niet wat je ervaring tot nu toe is natuurlijk)