Kan je een konijn ook in een hondenbench laten wonen in de huiskamer, in plaats van in een kooi?

En heeft iemand daar ervaring mee? Of tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een konijntje alleen en gezien konijnen sociale dieren zijn zal hij vereenzamen in de achtertuin met die zeldzaam mooie zon dagen dat wij buiten zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Konijnen moeten sowieso niet alleen gehouden worden de n.
Ivana
10 jaar geleden
Hier heeft het konijn de kat als vriend. Ze liggen samen in de zon op het kussen van de hond te slapen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onze konijnen zitten ook binnen in de huiskamer, omdat ze te weinig aandacht zouden krijgen buiten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan. Sterker nog, dat is eigenlijk veel beter dan in een klein konijnenhok!

Het beste antwoord

Het kan heel goed. Ik heb hier meerdere verhalen over gehoord. Zoals je zelf al zei veel laten lopen en je moet er voor zorgen dat hij zich terug kan trekken, in een eigen huisje ofzo. Ik zou om de bench wel kranten neerleggen vanwege rondvliegend zaagsel en stro
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het ook wel kan, mits zoals Jeffkeizer al aangaf het konijn zich terug kan trekken in een huisje.
Ik wil toch even van de gelegenheid gebruik maken om je te adviseren om twee konijnen samen te houden (voor het geval je dat nog niet mocht doen). Konijnen hebben erg graag een soortgenootje bij zich, zeker als het baasje regelmatig van huis is.
Zie voor info: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/konijn-koppelen.html .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas is hij alleen (ik neem hem van iemand over die er niet meer voor wilt zorgen). Maar ik ben een fulltime moeder dus hij zal nooit alleen zijn en alleen in de nacht en tijdens boodschappen of af en toe een middagje weg in de bench zitten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik jou opsluit in een kamer vol konijnen zou je dan gelukkig worden? Waarom zou 1 konijn wel gelukkig zijn in een huis met alleen mensen....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad heeft een bench een lage rand, dus vliegt er meer zaagsel en hooi in het rond. Als je dat een probleem vind, kun je op internet een tweedehands kooi kopen. Krijg je er eventueel nog ene tweede konijn bij ook ;-)
Wij hebben als huisje een kattenreismand staan, en daar liggen ze graag in. Deurtje helemaal er uit. Ook staat er altijd een kartonnen doos (chips ofzo van de supermarkt) en daar zijn ze ook dol op, maar die moet regelmatig vervangen omdat de openingen te groot geknaagd worden. En een toilet gebruiken konijnen graag: ze zijn heel zindelijk.