Heeft de belgische Aldi de omstreden antiparasietenbanden teruggetrokken?

Vandaag zouden de banden met pymethrine gelanceerd worden.

Toegevoegd na 36 seconden:
http://www.knack.be/nieuws/planet-earth/antiparasietenhalsband-aldi-schadelijk-voor-katten/article-4000286312915.htm

Toegevoegd na 2 minuten:
Excuus: permethrine moet het zijn.

Rieneke1
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik las op Facebook een melding van een dierenartsen praktijk dat er een giftige stof voor de hond en kat in zat
Rieneke1
11 jaar geleden
Ja, het is op alle katten/dierenfora groot nieuws, maar in hoeverre wordt het opgepikt door de consument? En is de release vandaag doorgegaan of wat? Ben benieuwd. Voor de hond kan het trouwens geen kwaad. Maar het blijft een ouderwets achterhaald middel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb er niks over gehoord en dat wil zeggen dat "de consument" er verder niks van mee heeft gekregen

Het beste antwoord

Aldi heeft de halsbanden in elk geval in België uit de rekken gehaald en de aanbieding ook van de website verwijderd. Zie daarvoor het laatste bericht op de kattensite en in de andere bron. Het is vrijwel zeker dat Aldi in haar Nederlandse vestigingen op dezelfde manier te werk is gegaan.