wat moet je doen als een dier in levensgevaar is ?

bijv. een hond.

ook 112 bellen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

dan zou ik de dierenambulance bellen

nee, de dierenambulance bellen!! Hier staan alle nummers: http://www.fdn.nl/index.php?op=viewpage&page=10 112 zal niet happy zijn als je belt voor een hond..

Ja...dat kan...Er is eens sprake geweest om een landelijk alarmnummer voor dieren te starten 113,maar ik weet niet of dat wat word... Ik denk dat Rieneke jou vraag weer uitstekend zal beantwoorden.Ik wacht haar antwoord ook af... Goeie vraag trouwens+

Nee bel de dierenambulance! Zie site voor nummer.

Daar is de dierenambulance voor en niet 112.Als ze moeten uitrukken voor een dier in nood kunnen ze niet naar een mens in nood dus niet 112 bellen.

je kan 0900-0245 bellen, dan wordt je doorverbonden met de dichtsbijzijnde dierenambu. Toegevoegd na 4 minuten: als toevoeging: doe een cursus dieren-ehbo, dan ben je al op veel dingen voorbereid.

Je belt de dierenambulance of amiverde uit je regio,ook als je n dier vind en nt weet wie t baasje is

Ja hoor, via 112 gaan ze dan de hulp verlening op gang brengen.

De kennis van de medewerkers van de Dierenambulance is behoorlijk beperkt. Deze mensen bedoelen het hartstikke goed, maar hebben, behalve misschien een korte interne cursus, bijna geen opleiding gehad op het gebied van diergeneeskunde. Wat denk ik beter is, is om direct zelf naar de dichtstbijzijnde dierenarts te rijden. Zet standaard het nummer van uw dierenarts in uw mobiele telefoon, zodat u in geval van nood, altijd snel kan bellen. Als de dierenarts niet in dienst is, dan krijgt u vanzelf zijn voicemail te horen, met hierop het nummer van de collega, die wel dienst heeft op dat moment. Trouwens, levensgevaar is een ruim begrip. In situaties als bijv, dat uw hond door het ijs gezakt is en u hem zelf er niet uit kan trekken ( neem nooit zoveel risico's, dat u zelf gevaar gaat lopen), dan kunt u wel gewoon het alarmnummer 112 bellen, zodat bijv de brandweer ingeschakeld kan worden. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen, dat 112 gerust gebeld kan worden.

Bel niet 112 maar BEL 0900-0245, alarmnummer

Bronnen:
http://dierenhulp.goedbegin.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100