Is "meeroken" schadelijker voor een hond dan voor mensen?

Of maakt het geen verschil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het schijnt dat de grote van de longen wel van invloed is op hoeveel je kunt hebben.
Hoe kleiner de longen des te sneller 'vol', dus zou je kunnen stellen dat het voor wezens met kleinere longen schadelijker is dan voor wezens met grotere longen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat maakt geen verschil, longen zijn longen. Het is dus voor geen een levend wezen goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
longen zijn longen?? Ik denk toch echt dat er wel verschil is tussen longen van verschillende dieren.
bv zijn longen van kinderen al veel gevoeliger dan longen van volwassenen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haalt de stelling niet onderuit dat het voor iedereen slecht is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
och, meeroken is ook weer zo lekker overdreven. Roken is ongezond. Teveel in andermans rook zitten ook vast niet gezond, maar verder is het lekker overdreven.
Niet alleen mensen hebben last van sigarettenrook. Passief roken blijkt ook erg schadelijk te zijn voor honden. Het risico is sterk verhoogd bij rassen met een kortere snuit.
Het is voor beide niet goed, het maakt dus geen verschil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij kinderen is het meeroken schadelijker dan dat ze groter zijn. Ik kan mij dus voorstellen dat het voor kleine huisdieren, zoals honden, dus ook schadelijker is