Hoe krijg ik de keihard koerende duiven in het hok bij de buren stil?

(zonder gif of geweld)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (6)

Dat is een probleem!
Misschien kun je overleggen met de buurman,of hij een andere plek voor de duiven kan vinden.Of geluids isolatie aanbrengen.Het zal niet simpel zijn,om een voor beiden aanvaardbare oplossing te vinden.
Een laatste (misschien niet symphatieke)stap zou kunnen zijn,om de Rijdende Rechter in te schakelen,als je er helemaal niet uitkomt.
Succes.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Duivenvoer geven, misschien hebben ze gewoon honger.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op ons dak zitten turkse tortels, dat zijn ook duiven. Het mannetje er van vind het nodig om van heel vroeg in de ochtend tot aan donker te lopen ouwehoeren tegen iedere vogel maar vooral tegen vrouw. Oehoehoe ,oehoehoe, oehoehoe, hoe. Zijn vierde zinnetje maakt hij nooit af en komt niet verder dan hoe. Als ik dat dan hoor s'ochtens om 5uur, dan denk ik: gezellig hoor! En ik ga weer slapen. Maar mijn buurman is dan zijn geweer aan het laden en met het schuim op zijn bek stormt hij naar buiten,loerend omhoog waar de praatjesmaker zit!!! Ik leg dan allang weer te dromen dat zal hem die vroege ochtend niet meer lukken want even later beginnen de merels en dan de haan van de buren en dan een vroege auto die start, tegen die tijd is zijn geweer allang leeg,Dan komt ook nog de hond van de buren, waar hij toch al zo'n hekel aan heeft en toen de krantenjongen van een ochtend blad en toen en toen en toen, ja toen begon die rot duif weer.....................
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sommig overlast is gewoon niet op te lossen, maar zo maar ieder probleem zelf opblazen tot buiten proportie is uiteindelijk je eigen keuze en daar zit de oplossing van het probleem in verborgen. Je zou het dus zelf moeten doen.
Naast een vermakelijk antwoord hierboven:

Duiven reageren in het donker alleen op nabije geluiden of de nabije aanwezigheid van levende wezens. Kunnen mensen zijn, maar ook bijv. een kat. Hier ligt denk ik de oorzaak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
op dit moment koeren ze idd de oren van je hoofd, omdat het voorjaar is.
de turkse tortels hier zijn er ook knap druk mee; veel gekoer naar het vrouwtje van hun keuze, en schel geschreeuw naar eventuele rivalen.
gelukkig is dit alles maar tijdelijk, in de rest van het jaar zijn ze een stuk rustiger.
Rieneke1
15 jaar geleden
Duiven zijn inderdaad in deze tijd van het jaar verschrikkelijk rumoerig, omdat ze graag het beste vrouwtje uitzoeken... Wat ik persoonlijk nog irritanter vind, helemaal als ik uit kan slapen, zijn hanen. Dus als ik jou was zou ik op een mooie zondag ochtend naar Mol (belgië) rijden en een paar luidruchtige exemplaren uitzoeken. Als de buurman dan bij jou komt klagen, kun je het op een akkoordje gooien!