welk paard kan je houden maar hoef je niet elke dag te rijden?

ik wil graag een paard maar ik heb geen tijd om hem elke dag te rijden welk ras moet ik nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Amadea
11 jaar geleden
Een van plastic.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een hout hobbelpaaard

Antwoorden (3)

Ik denk dat dit onmogelijk is. Het is net zoiets als: ik wil een hond maar ik heb geen zin/tijd om hem uit te laten. Wij moeten allemaal een beetje conditie hebben en paarden ook. Wat je wel kan doen is een paard leasen, dan kan je vaker in de week rijden maar hoef jij niet alle verzorging op te nemen en kunnen anderen van bijvoorbeeld de manege hem/haar ook berijden. Wat je ook zou kunnen doen is wel een eigen paard houden maar zorgen dat je 1 of 2 ruiters/amazones hebt die hem/haar berijden. Zorg dat het er niet te veel worden want anders went jouw paard helemaal niet aan jouw rijstijl.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het licht denk aan het paard. Het ene paard moet elke dag bereden worden, omdat hij/zij zich anders verveelt. Maar er zijn ook paarden die 1 dag niet bereden hoeven worden en de volgende dag gewoon weer rustig is. Wel is belangrijk dat het paard veel weidegang krijgt, maar dat geld voor elk paard. Een paard loopt in het wild namelijk ongeveer 50km per dag en staat dan om de zoveel tijd een half uurtje stil om even te dutten.
Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat het paard elke dag verzorgd wordt (genoeg ruwvoer, water, nagekeken worden op eventuele verwondingen, etc.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet paarden inderdaad vaak beweging geven, maar als je zelf niet elke dag kan, kan je een bijrijdster/verzorgster zoeken die een paar dagen je paard wil berijden en/of verzorgen, er zijn genoeg mensen (vooral kinderen, maar ook (jong)volwassenen) die zich aanbieden, bijv. Op marktplaats.

PS denk wel eerst goed na of je echt een paard wilt