Hoe zorg ik ervoor dat hooi en zaagsel niet constant uit het konijnenhok waait?

Ons konijn staat in een buitenhok. In zijn hok ligt uiteraard zaagsel (in de plasbak) en hooi en stro in de rest van het hok. Als het maar een beetje waait dan waait stro, hooi en zaagsel zo uit het hok het terrras op en de tuin in. Heeft iemand tips om dit te voorkomen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door te maken dat uw hoek winddicht is in de winter, vooral in de winter, het zal uw dier(en) ook tengoede komen. Doe dat evt met werwijderbare platen zodat u in de zomer wel verluchting kunt geven zodat het niet te heet wordt in uw hok.

Dit kan je alleen voorkomen door er voor te zorgen dat het buitenhok beschut staat. Trouwens voor de zomer ook goed als de zon niet rechtstreeks op het buitenhok staat te schijnen.

Grapje toch? Hoe haal je het in je hoofd om een konijn in de vrieskou buiten te laten staan met een sterke wind uit het noorden en een gevoelstemperatuur van maximaal -15 (deze winter). Ik gooi al een baddoek over de kooi heen als ik mijn raam de hele dag open laat staan, en de kooi staat nog wel binnen! Wind is echt slopend voor dat beestje. Dus om je vraag te beantwoorden : Zet hem uit de wind, in de schuur (als die niet vochtig en koud is) of binnen. Leg een bad doek / fleece deken over de kooi.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100