Is het mogelijk om alleen vreemde katten uit mijn huis te weren?

Ik heb twee katten die in en uit mijn huis lopen, maar helaas ook een vreemde buurkat die de boel onderplast.
Kan ik de vreemde kat weren zonder dat mijn eigen katten daar last van hebben? Een kattenluikje met chip heeft geen zin omdat ik bijna ga verhuizen én omdat een van de twee poezen geen bandje om zijn nek verdraagt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Halsbandjes zijn sowieso dood-dingen. Weg ermee en het dier laten chippen.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
als je bijna gaat verhuizen is het probleem bijna opgelost

Het beste antwoord

Dat is heel simpel.
Laat al je katten chippen. Koop een kattenluikje dat chips afleest en waar alleen je eigen katten, door middel van hun chip, toegang hebben. Andere katten kunnen dan niet binnenkomen.
Probleem opgelost.

Kost wel een paar centen, maar je houdt de ellende buiten de deur.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kan het luikje toch gewoon meenemen als je gaat verhuizen!. Je hebt het in het volgende huis toch weer nodig. Een halsbandje is dus niet nodig bij een gechipte kat.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wist niet dat het bestond een kattenluikje die reageert op een chip. Ga even googlen. Een van de katten is al gechipt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een van de poezen verdraagt toch geen bandje om zijn nek?
Ivana
11 jaar geleden
Euca, bandjes zijn niet nodig. Het luikje "leest" het in de nek ingebrachte chipnummer uit. Je brengt dit chipnummer, dat in je katten-inentingsboekje is vermeld door de dierenarts die de chip heeft geplaatst, in in het luikje (zie gebruiksaanwijzing) en verder is het dat simpel: sesam open u.
Er kunnen meerdere chipnummers voor uitlezing worden ingevoerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kat is al gechipt, de ander zou ook gechipt worden. Goed idee dus een kattenluikje met chipleesfunctie:-)

Andere antwoorden (4)

Met een bezem de zwerfkat kei hard eruit vegen. Al hij zich niet welkom voelt dan komt hij ook niet meer. Als je een bezem te zielig vind kun je het ook proberen met een waterspuit maar vaak werkt de harde aanpak het best.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je er bij bent wanneer de kat probeert binnen te komen moet je ze gewoon heel erg laten verschieten (met twee pannen tegen elkaar slaan ofzo) Als je dit enkele keren herhaald wanneer ze probeert binnenkomen zal ze erna wel niet meer komen.

Probeer je katten zoveel mogelijk binnen of buiten te laten met de deur dicht wanneer je er zelf niet bent zodat de straatkat niet binnen kan en geen ongewenste plasjes laat liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ranzige manier om de opgeeiste gastvrijheid te waarderen, maar het is het helaas wel verklaarbaar kattengedrag vanuit de ongenode kat zelf.

een tijdelijke oplossing kan zijn dat je het kattenluik of de plek waar je katten (incl. de brutale plasser) door naar binnen en naar buiten kan af te sluiten.
katten melden zich vaak als ze naar binnen of naar buiten willen.
een perfecte oplossing is het niet, en het is verhelpen, maar zo vlak voor een verhuizing kan ik even niets anders bedenken.

wie weet kan je navraag doen in de buurt van wie de kat is die je komt bezoeken en dit melden aan de eigenaar in de hoop dat deze actie wil ondernemen zodat jij geen last van de kat van een anders hoeft te hebben.
(wellicht kan de eigenaar vertellen waar de kat een gruwelijke hekel aan heeft?)

van belang is dat je de plek waar de kat heeft geplast goed schoonmaakt.

hier een link waar je veel tips en sites kan vinden hierover.
http://www.google.nl/search?q=kattenpis+verwijderen&rls=com.microsoft:nl:IE-Address&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7ADBF_nl&redir_esc=&ei=JiARUKm8K4X80QXk1YHYDw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb op een gegeven moment het kattenluikje dicht gedaan. De jongste van de twee katten (een nogal wild exemplaar) is toen zo tekeer gegaan, dat het halve kattenluik uit de deur lag. Sindsdien durf ik het niet meer te sluiten. Wel doe ik de tussendeur dicht zodat het leed inmiddels beperkt blijft tot de gang.
De buurvrouw van wie de (ongecastreerde) kat is vind het vervelend voor mij, maar daar blijft het bij. Ze kan er w.s. ook weinig aan doen. Ik zal nog wel aan haar vragen waar haar kater een hekel aan heeft.
Bedankt voor de link mbt het verwijderen van de geur! top!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat ze kan doen is in ieder geval de kater te laten helpen! (niet 'geholpen' katers bakeren vaker hun territorium af) als ze het echt zo vervelend vindt, heeft zij al geprobeerd de kat binnen te houden, of om een bepaalde tijd naar buiten te laten gaan? (als de katten van jou binnen zijn en liggen te slapen en het luikje zonder sloperij dicht kan zitten) zou me mega schuldig voelen en in ieder geval wat schoonmaakproducten overhandigen die werken tegen kattenpis. wellicht dat jje buuv (samen met jou, of afwisselend) keer op keer de kat weg kan jagen zodat je huisje minder aantrekken zal worden? vind het een beetje simpel dat ze zegt het vervelend te vinden, maar het hier (voor het gemak?) ook maar bij laat....
er is wel een oplossing een bluetooth kattenluik dat is een kattenluik die alleen open gaat als de halsband de sleutel dus voor het kattenluik komt dus dan kunnen katten zonder die halsband niet binnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Lees in de vraag: één kat wil geen halsbandje om.
Bij gechipte katten hoeft er geen bandje gedragen te worden.