Is het mogelijk om alleen vreemde katten uit mijn huis te weren?

Ik heb twee katten die in en uit mijn huis lopen, maar helaas ook een vreemde buurkat die de boel onderplast.
Kan ik de vreemde kat weren zonder dat mijn eigen katten daar last van hebben? Een kattenluikje met chip heeft geen zin omdat ik bijna ga verhuizen én omdat een van de twee poezen geen bandje om zijn nek verdraagt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is heel simpel. Laat al je katten chippen. Koop een kattenluikje dat chips afleest en waar alleen je eigen katten, door middel van hun chip, toegang hebben. Andere katten kunnen dan niet binnenkomen. Probleem opgelost. Kost wel een paar centen, maar je houdt de ellende buiten de deur. Toegevoegd na 3 minuten: Je kan het luikje toch gewoon meenemen als je gaat verhuizen!. Je hebt het in het volgende huis toch weer nodig. Een halsbandje is dus niet nodig bij een gechipte kat.

Met een bezem de zwerfkat kei hard eruit vegen. Al hij zich niet welkom voelt dan komt hij ook niet meer. Als je een bezem te zielig vind kun je het ook proberen met een waterspuit maar vaak werkt de harde aanpak het best.

als je er bij bent wanneer de kat probeert binnen te komen moet je ze gewoon heel erg laten verschieten (met twee pannen tegen elkaar slaan ofzo) Als je dit enkele keren herhaald wanneer ze probeert binnenkomen zal ze erna wel niet meer komen. Probeer je katten zoveel mogelijk binnen of buiten te laten met de deur dicht wanneer je er zelf niet bent zodat de straatkat niet binnen kan en geen ongewenste plasjes laat liggen.

ranzige manier om de opgeeiste gastvrijheid te waarderen, maar het is het helaas wel verklaarbaar kattengedrag vanuit de ongenode kat zelf. een tijdelijke oplossing kan zijn dat je het kattenluik of de plek waar je katten (incl. de brutale plasser) door naar binnen en naar buiten kan af te sluiten. katten melden zich vaak als ze naar binnen of naar buiten willen. een perfecte oplossing is het niet, en het is verhelpen, maar zo vlak voor een verhuizing kan ik even niets anders bedenken. wie weet kan je navraag doen in de buurt van wie de kat is die je komt bezoeken en dit melden aan de eigenaar in de hoop dat deze actie wil ondernemen zodat jij geen last van de kat van een anders hoeft te hebben. (wellicht kan de eigenaar vertellen waar de kat een gruwelijke hekel aan heeft?) van belang is dat je de plek waar de kat heeft geplast goed schoonmaakt. hier een link waar je veel tips en sites kan vinden hierover. http://www.google.nl/search?q=kattenpis+verwijderen&rls=com.microsoft:nl:IE-Address&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7ADBF_nl&redir_esc=&ei=JiARUKm8K4X80QXk1YHYDw

er is wel een oplossing een bluetooth kattenluik dat is een kattenluik die alleen open gaat als de halsband de sleutel dus voor het kattenluik komt dus dan kunnen katten zonder die halsband niet binnen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100