Als de poes gesteriliseerd is, dan wordt ze niet meer krols.

" Er wordt meestal van sterilisatie gesproken, terwijl de ingreep in werkelijkheid castratie genoemd moet worden. Sterilisatie betekent alleen het onvruchtbaar maken; castratie betekent het wegnemen van de eierstokken en dat is wat er bij de ingreep gebeurt (= ovariëctomie). De krolsheid van een poes veroorzaakt meestal overlast; een krolse poes kan nogal wat herrie maken. Na het verwijderen van de eierstokken is de poes onvruchtbaar en doordat de hormoonproductie wegvalt wordt ze ook niet meer krols".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb dat dus mijn poes is nog erger krols geworden dan ever terwijl baarmoeder en eileiders verwijderd zijn. Het geluid is ook harder, duurd langer, ze plast nu ook overal en ze heeft het vrijwel constant gehad na de operatie misschien 1week niks maar daarna begint het riedeltje weer opnieuw
Jazeker, als een poes gesteriliseerd wordt, dan wordt ze nog krols. Bij sterilisatie worden namelijk alleen de eileiders afgebonden: het gedrag blijft intact.
Ook poezen worden gecastreerd gelukkig, alleen wordt dat in de volksmond sterilisatie genoemd.

Toegevoegd na 11 uur:
Ook een gecastreerde poes kan nog krols worden: in dat geval is de operatie niet helemaal vlekkeloos verlopen, en is er een stukje eikeider achtergebleven.
Rieneke1
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
Wat een rare kwibus! :) En wat een leeftijd, vind die oudjes altijd zo aandoenlijk.