Kan mijn teef drachtig zijn?

Onze teef is tussen de 5-8 dagen geleden een aantal keren gedekt. Ze bloedde toen nauwelijks meer, en het bloed was inmiddels heel licht van kleur. Sinds de dekking verliest ze weer meer bloed, en is het bloed weer donkerder geworden. Is ze de eventuele pups aan het afstoten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.1K

Antwoorden (3)

Als een teef gedekt wordt is ze bereid tot paren en dat is meestal als ze optimaal vruchtbaar is. Hoe later tijdens de loopsheid, des te meer eitjes er zijn om bevrucht te worden. De eerste week van de loopsheid is er overvloedige afscheiding, de twee laatste weken is dat minder maar dat betekent niet dat ze dan niet vruchtbaar is. Spontane abortus komt niet zo veel voor. Ik denk dat je ermee naar de dierenarts moet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze is gedekt op de 10e, 12e en 13e dag van de loopsheid. Maar mijn vraag is eigenijk of het feit dat ze hierna weer is gaan bloeden, kan betekenen dat ze niet (meer) drachtig is.
Het gebeurd vaker dan je denkt dat een teef nog een tijdje blijft na bloeden ondanks dat ze gedekt is.

Kijk het nog even aan want er zijn teven waarbij het na bloeden nog twee weken na de dekking kan duren.
Ongeveer 4 weken na de dekking kan je dierenarts voelen of je teef zwanger is en 6 weken na de dekking kan er een echo gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik je goed begrijp was het een gewenste dekking.
Het is niet normaal dat een hond die nauwelijks meer bloedde na de dekking ineens wel gaat bloeden.
Het kan wel gelijk na de dekking gebeuren, vooral na een eerste dekking, omdat het vlies dan word ingescheurd.
Je moet zeker met haar naar de dierenarts gaan, want het zou goed kunnen dat er meer aan de hand is. Laat haar even goed onderzoeken.
Een echo kan je het beste op 28 dagen na de dekking maken, dan heb je het beste beeld.