Kunnen konijnen sterven van muizen/ratten vergif? (zie afbeelding)

Ik heb 2 konijntjes en 4 cavia's Mijn konijntjes mogen los in de tuin, en de schuur lopen bij goed weer. Maar sinds kort leggen we muizen/ratten vergif in de schuur omdat we al 1 keer een rat hebben gehad (was na 1 dag weg van de schrik) en muizen daar hebben we wel wat last van door ons eten van onze knaagdieren en ook nog van onze duiven en kippen. Het begint beter weer te worden, dus ik denk er aan om ze bijna terug los te laten lopen. De cavia's laat ik niet los maar zitten in een ren, omdat ze in de schuur (grote schuur) te moeilijk te pakken zijn. Maar als een konijn aan het ratten/muizen vergif knabbelt, kan hij sterven, of ziek worden? Of doet het hen niets? Als dat zo is haal ik het vergif weg.

-Op de foto zie je het vergif dat wij hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14K

Antwoorden (5)

Ja daar kunnen ze aan dood gaan mensen kunnen er zelfs van sterven.
11 jaar geleden
Ja, je konijn kan hier in en uitwendige bloedingen van krijgen en zal hieraan overlijden. Op de verpakking staat vast ook: buiten bereik van kinderen en huisdieren houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja daar kunnen je konijnen en cavia,s maar ook katten en honden aan dood gaan,zou dat dus niet in de tuin strooien

Toegevoegd na 1 minuut:
maar ook de kippen en duiven overleven het niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Katten en honden heb ik niet, kippen en duiven kunnen er niet aan. Het zit in pakjes en kan dus niet gestrooid worden, het ligt verstopt in de schuur. Ik zal er voor zorgen dat als mijn konijntjes los lopen ze er niet aan kunnen ;-)
Ik kan wel vermelden dat alle andere dieren die je noemt er ook dood van gaan; dan wel dusdanig ziek worden dat je ze moet laten inslapen.
Wij gebruiken zelf op de boerderij ook gif maar altijd zo in een bakje op een manier weggezet dat de andere dieren van onszelf er niet bij kunnen. de rat ten en muizen worden op een of andere manier er wel door aangetrokken en zullen het eten en zelfs meenemen naar het hol. Dus zet een bakje met die prut ergens neer waar je eigen dieren niet kunnen komen maar het ongedierte wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gebruik van rattengif is voor particulieren verboden, enkel professionele bedrijven mogen rattengif onder zich hebben en op een verantwoorde wijze gebruiken ter verdelging.

Het mag dus enkel gebruikt worden als het afgeschermd is voor alle andere dieren dan de beoogde diersoort die verdelgd moet worden.

Dus ja alle dieren (inclusief het dier mens) kan sterven na het innemen van rattengif, ook kunnen aaseters die de vergiftigde dieren eet vergiftigd raken door het gif, wees dus heel voorzichtig met het gebruik van welk gif dan ook.