Waarom eet mijn kat kattenbak korrels?

Sinds paar dagen merk ik dat mijn 11 jarige kat doet raar, en eet kattenbak korrels(merk Tom Poes). Waarom en is dat schadelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Rieneke1
12 jaar geleden
laat je de bevindingen van de dierenarts nog even weten tommax?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat heeft longontsteking opgelopen en had koorts. Toen hij geplast heeft in de kattenbak, de urine ruikt anders. Vandaar dat hij er nieuwsgierig was ruikte en likte de korrels om even te proeven. Hij heeft een antibiotica prik gehad moet voor tien dagen geneespillen slikken. Hij knapt snel op en is weer de oude.;-)
Rieneke1
12 jaar geleden
fijn dat je het even laat weten en dat je kat weer opknapt tommax!

Het beste antwoord

ik raad je aan met spoed naar de dierenarts te gaan.
er is iets goed mis met je kat als hij kattenbakkorrels eet.
er zijn aanwijzingen dat oa katten met flinke bloedarmoede dit doen.
en hij doet raar ook zeg je?
meteen naar de dierenarts, wacht niet langer!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ helemaal mee eens.