Kan je een goudvis uit de vijver in een aquarium met gewoon kraanwater doen?

Ik heb wat goudvissen in de vijver die ik graag in een aquarium wil doen nu vroeg ik me af of dit gewoon in kraanwater kan of dat ze dit niet overleven, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.7K

Antwoorden (3)

Het ideaal is om uw vis in het aquarium te via een tussen stap.
Doe hem in een bokaal gevuld met water uit uw vijver en hang die daar een 4-tal uren in het water van uw aquarium om zo GELEIDELIJK op temperatuur te komen.
Daarna 1/4 van het water vervangen door aquariumwater en weer een paar uren wachten en dan 1/2 vervangen door aquariumwater en weer laten bekomen.
Daarna kan u hem gerust in het aquarium loslaten.
Het komt er dus op aan om uw vis geleidelijk te laten wennen aan de temperatuur en het water.
Als u er hem zo zonder meer inkieppert is de schok te groot en zal dat niet overleven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik sluit me aan bij bovenstaande. Wel heeft een vis het meer naar zijn zin in een vijver, dus als het kan zou ik ze daar laten. Als het toch moet, koop dan geen ronde bak, maar een vierkante die groot genoeg is. Een ronde bak is onnatuurlijk voor vissen, het lucht oppervlak is vaak relatief kleiner en ze houden van hoekjes waar ze zich kunnen terugtrekken.
je moet eerst een aquarium inrichten met planten pompje/filter ed dan een hoeveelheid water van de vijver erin doen dit bijvullen met kraanwater en dan een week wachten komt er balans in.Als het vijverwater erg troebel is of veel alg gehad alleen kraanwater gebruiken als je ze overzet in een zak met vijverwater erin doen en daarna om de 10 minuten wat water in de zak laten lopen dat een paar keer doen dan kunnen ze losgelaten worden.
Hoe groot is je aquarium daar hangt het ook vanaf hoeveel erin kunnen.
dus doe geen overhaaste dingen zijn wel beesten.
zie maar een op internet genoeg info over houden van goudvissen in aquarium .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan mits het aquarium is ingedraaid en dus leefbaar voor om het even welke aquariumvis en je de vis de nodige tijd geeft om te wennen aan de nieuwe watersamenstelling. De goudvis(sen) zeker niet zomaar in ander water zetten. De schok kan de vis apathisch maken en vinnen zouden (in een extreem geval) kunnen lossen/afvallen.

Bovendien moet het aquarium groot genoeg zijn! In een bakje van 40 liter kan je geen goudvissen houden.