Moet een kip in het nachthok slapen?

Sinds ongeveer 6 weken heb ik twee kippen van redeenlegkip.nl Ze zijn echt superleuk en ik geniet met volle teugen van deze kippen. Het zijn niet echt vriendinnetjes maar toch dreutelen ze de hele dag een beetje bij elkaar in de buurt. Als ze gaan slapen gaat er altijd één kip het nachthok in en de andere kip duikt eronder in de ren van het hok in een hoekje. Ik zet haar elke avond ook in het nachthok. Kan het kwaad als ze beneden slaapt?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Ik zou haar toch binnen blijven zetten voor de nacht. Je kipje kan, afhankelijk van waar je woont, aangevallen worden door een vos, marter, rat of egel.
Rieneke1
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoi Rieneke,
Dank voor je reactie.
Voor roofdieren maakt het niet uit. Mijn kippenhok staat in de schuur en ik heb een klein deurtje naar buiten gemaakt. Dat deurtje gaat dicht als ze naar binnen zijn gegaan om te slapen. Voor wat dat betreft zijn ze veilig.
Ik maakte me meer zorgen om de warmte die ze van elkaar nodig hebben. Nu is het lekker weer maar in de winter slapen ze er natuurlijk ook.
Rieneke1
4 jaar geleden
Tegen de winter zal ze weer goed in de veren zitten hopelijk, en is haar conditie een stuk beter. Zou me daar niet teveel zorgen over maken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank voor je goede tip!
Ik hoef me dus eigenlijk geen zorgen te maken. De kippetjes weten zelf waarschijnlijk wel hoe ze het beste kunnen overleven.
Zeer interessante beestjes. Ik heb ze echt in mijn hart gesloten!