Wat zijn de officiële Latijnse (of normale Nederlandse) namen van de eetbare plantjes (voor huisdieren) die ze verkopen bij Intratuin ?

zie http://www.intratuin.nl/dieren/eetbare-plantjes-voor-dieren/

Dat 'Miauwkauw' kattengras ofwel Cyperus Alternifolius Zumula is, ligt redelijk voor de hand.
Het 'Snuffelblad' schijnt een graslelie (Chlorophytum comosum) te zijn, maar wat zou ik me bij 'Knabbelsnaveltje' of 'knaagtandje' moeten voorstellen ?

Vreemd genoeg zet Intratuin ook geen afbeelding van deze planten op Internet.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik ben bang dat ik er niet achter ga komen zonder bezoekje aan het tuincentrum......

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Knabbelsnaveltje is waarschijnlijk golliwoog/callisia repens.

Toegevoegd na 2 minuten:
Knaagtandje is dan Pilea glauca

( http://gaertnerblog.de/blog/2011/knabbelsnaveltje-knaagtandje/ )
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat alleen een bezoek ana het tuincentrum uitsluitsel gaat geven. In elk geval bedankt voor dit aanzetje / deze aanvulling.