Tegen sommige algen. Maar verder is het een slecht idee. Het helpt je namelijk ook helaas van veel van je bacteriën af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met UV lamp kan je algen bestrijden. Alleen los je het probleem waardoor de algen komen niet mee op. Net als bij algen middeltjes, die je in aquarium doet om algen tegen te gaan. Het probleem blijft, de algen komen door iets wat niet goed is aan je aquarium. Iets maakt de oorzaak dat de algen blijven komen. Een aquarium wat stabiel is, heeft nauwelijks last van algen. Zo'n UV lamp is een alternatief, terwijl het probleem in de bak blijft bestaan. Het is beter om uit te zoeken waardoor het probleem komt, zodat je het bij de kern kan aanpakken. Elke algensoort heeft zijn eigen aanpak. Blauwe alg, bijvoorbeeld, komt voor in vies vervuild water. Je dan bijvoorbeeld de blauwe alg aanpakken door UV lamp, maar voor de vissen blijft het water gewoon vies en vervuild. Het lost dus eigenlijk niets op, het is symptoombestrijding waarbij de oorzaak van het probleem niet word weggenomen.