Parasiet bij pad, hoe uit zijn lijden te verlossen?

Al twee dagen zie ik een pad aan de wandel in mijn tuin en voornamelijk op het gazon. Omdat ik de pad wat opmerkelijk gedrag vond vertonen heb ik hem opgepakt om van dichtbij te bekijken. Tot mijn verbazing zag ik een bewegende substantie van krioelende maden in een van zijn aangevreten neusgaten. Nou blijkt na wat zoekwerk dat de pad is besmet door de Groene Paddenvlieg. Deze legt eitjes in de neusgaten van het dier waardoor deze langzaam van binnenuit wordt opgegeten. De foto’s zal ik jullie besparen. Het komt er op neer dat het een langzame en pijnlijke dood is omdat de larven op een effectieve manier te werk gaan.

Mijn vraag:
Hebben jullie een suggestie hoe ik het dier snel en pijnloos uit zijn lijden kan verlossen en de maden ook worden vernietigd? Het schijnt namelijk dat deze na het ontpoppen opzoek gaan naar een nieuw nietsvermoedend slachtoffer. Om er nou een grote steen op te laten vallen… Niet echt een prettig gezicht.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arm beesie. Vrees dat het toch de steen word.. Succes ermee!

Het beste antwoord

Je zou het volgende kunnen doen:
Pak een klein kartonnen doosje waar de pad precies in past. Vervolgens een stapeltje kranten en leg die op een harde ondergrond achter in de tuin. Leg het doosje met de pad erin daar boven op en vervolgens weer een stapeltje kranten. Als je dan een flinke zware steen pakt, liefst een stoeptegel dan heb je het arme beest in een klap uit zijn lijden verlost en zie je ook geen troep.
Daarna alles in brand steken om de parasieten te vernietigen. Eerst een beetje spiritus of wasbenzine er op druppelen en dan aansteken.

Omdat jezelf toch al min of meer die zware steen als suggestie gaf kwam ik op het idee.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vind ik de beste methode!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ook voor de overige antwoorden. De methode van Ceeve heb ik toegepast op de onfortuinlijke slakkenvreter. Voor mij is dit daarom het beste antwoord. De maden zullen zich niet meer ontpoppen en geen kans krijgen andere padden te besmetten.

Andere antwoorden (5)

Tsja.. Kampvuur goed heet laten worden. Eerst de pad onthoofden met een scherp mes, en de resten verbranden is zeer effectief. Je moet er wel de maag voor hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Breng hem in een doosje naar de dierenarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan geen goede manier bedenken om het zelf te doen, zonder dat het een vreselijk gezicht zou zijn. Wat ik zou doen is de dierenambulance bellen. Deze weten daar beter mee om te gaan.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Zo hé, net 9 seconden eerder! Als ik er straf om krijg zal ik mijn antwoord weer verwijderen, zo niet dan laat ik 'm staan.
Bel de medewerkers van de dierenambulance. Zij hebben misschien een tip, of kunnen 'm anders komen ophalen.
Amadea
12 jaar geleden
Ik heb even zitten zoeken, maar ik geloof dat er niet echt een oplossing voor het probleem is...

De enige oplossing zou toch zijn om het arme diertje uit zijn leiden te verlossen door een steen idd...

(snik)