Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mjn kat van 7 maanden is krols, stel, ik laat haar dekken, dan bevalt ze als ze 9 maanden is, is dit gewoon of te vroeg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
708

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het beste is om te wachten met dekken tot de kat 1 jaar is. Dan pas zijn ze echt volwassen. Ze is nu net in de puberteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik u was zou ik inderdaad wachten tot de poes 1 jaar is, mijn poes beviel ook eigenlijk te jong, en liet de kittens ook een nacht helemaal alleen, nu hadden we het geluk dat we een andere poes hadden die ook net kittens had gehad, en die leerde het de jongere poes een beetje (ze gingen bij elkaar in het mandje liggen, elk met eigens kittens) en toen ging ze haar kittens helemaal schoenpoetsen en melk geven. Het kan dus zijn dat het moeder instinct nog niet helemaal werkt zoals het hoort... Succes! Mega schattig katje trouwens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook helemaal mee eens ze is echt veel te jong?
Dus laat haar aub nog niet dekken en wacht tot dat ze volwassen is.

Andere antwoorden (1)

Ja, dat is zonder meer te vroeg. Dat zou je kunnen vergelijken met een kind die op (pakweg) 13 jarige leeftijd zwanger raakt.
Wacht minstens nog een krolsheid af, liever twee zelfs, nu is de kat nog te onvolwassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding