Welke honden geven minste last bij een allergie voor honden?

Ik ben vorig jaar erachter gekomen dat ik allergisch ben voor honden. Onze 1ste hond was een Welsh Corgi, bij haar kwam ik erachter en hebben we haar na 10 dagen terug gebracht. Een tijdje later hebben we een Welsh corgi 2 weken op visite gehad.. ook allergisch.
Afgelopen november hadden we een Bull Terrier gekocht.. ook allergisch maar dan wel minder last dan bij de eerste 2 honden.

Toen hebben we het opgegeven en moeten leven met de gedachten dat we geen hond in huis kunnen hebben. (ik wil trouwens niet aan de medicijnen en spuiten)

Toch blijft het gevoel en de wil om een hond te hebben. Nu ben ik aan het kijken voor honden die ’‘allergie vrij ’‘ zijn om het zo maar te noemen… Ik dacht aan een Basenji.

Maar.. we hebben al 3 keer geprobeerd met andere honden.. is het nu stom om wéér een hond in huis te nemen om te proberen. Het voelt raar maar we willen het toch graag.

Graag tips, ervaringen met Basenji etc. etc.

Bedankt!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Een labradadoedel ! De hond van Obama . Dit honden ras geeft het minste allergische reacties . Leuke vrolijke gezinshonden .

Alle honden die jij probeert en opnoemt hebben een ondervacht. Daarin hopen zich huidschilfers op. Die huidschilfers veroorzaken bij jou de allergische reacties. Je moet een hond hebben met een vette vacht, een hond die geen ondervacht heeft. De Duitse staande korthaar en de Vizsla zijn honden die aan deze eisen voldoen. Met de niet verharende honden zoals de poedel wil het ook nog wel eens goed gaan. De Labradoodle is een hond die is afgeleid van de poedel, maar de anti-allergiehond die daaruit voortkomt, moet dan wel van de derde generatie zijn. Er wordt met deze honden veel geknoeid, zodat je echt moet weten of je met een goede fokker te maken hebt. De prijzen voor Labradoodles zijn fors. Voor een echte tussen de 1200 en 2000 euro. Ik zou eerst naar het ziekenhuis gaan voor een test op hondenhuidschilfers, of is dat al gebeurd? Dan heb je zekerheid. Ik zou niet opnieuw zomaar "proberen", dat heeft geen zin. Ook niet bij een asiel langsgaan, behalve als ze je kunnen helpen aan de bovengenoemde jachthonden, maar dan moeten ze wel raszuiver zijn.

Allergie voor honden, en toch een hond. Er zijn alsnog vele mogelijkheden qua rassen, hieronder kunt u er een aantal vinden: Kleine honden: Bichon Frise Bolognezer Cesky terrier Coton de tulear Malthezer Poedel Silky terrier Yorkshire terrier Middelgrote honden: Bedlington terrier Irish softcoated wheaten terrier Ierse waterspaniël(tegen groot aan) Kerry blue terrier Komondor Lagotto romagnolo Poedel Portugese waterhond Puli Schapendoes Spaanse waterhond Grote honden: Afghaanse windhond Airdale terrier(mits op de juiste wijze en tijden geplukt) Poedel Labradoodle(mits uit de juiste generatie) Goldendoodle(mits uit de juiste generatie)

Bronnen:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/407...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100