Welke honden geven minste last bij een allergie voor honden?

Ik ben vorig jaar erachter gekomen dat ik allergisch ben voor honden. Onze 1ste hond was een Welsh Corgi, bij haar kwam ik erachter en hebben we haar na 10 dagen terug gebracht. Een tijdje later hebben we een Welsh corgi 2 weken op visite gehad.. ook allergisch.
Afgelopen november hadden we een Bull Terrier gekocht.. ook allergisch maar dan wel minder last dan bij de eerste 2 honden.

Toen hebben we het opgegeven en moeten leven met de gedachten dat we geen hond in huis kunnen hebben. (ik wil trouwens niet aan de medicijnen en spuiten)

Toch blijft het gevoel en de wil om een hond te hebben. Nu ben ik aan het kijken voor honden die ’‘allergie vrij ’‘ zijn om het zo maar te noemen… Ik dacht aan een Basenji.

Maar.. we hebben al 3 keer geprobeerd met andere honden.. is het nu stom om wéér een hond in huis te nemen om te proberen. Het voelt raar maar we willen het toch graag.

Graag tips, ervaringen met Basenji etc. etc.

Bedankt!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Labradoodle . De meer officiële naam

Antwoorden (3)

Een labradadoedel ! De hond van Obama . Dit honden ras geeft het minste allergische reacties . Leuke vrolijke gezinshonden .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag ook je mening over het idee dat wij het zo vaak uitproberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja ! Ik vind dat moeilijk ! Bezint voor dat je begint . Ga met asiels in de slag of je de hond niet even op proef mag . Ik (wij) hebben altijd honden uit een asiel ik zoek altijd een moeilijke uit !:) en na wat deuren en banken verder gaat het dan oke mijn hond is inmiddels 15 jaar bij mij . Ik zelf zou niet makkelijk een hond zo maar nemen en dan weer weg , nee dat is niet prettig ik zou dat ook niet kunnen daarom ga ik geen blinde geleide honden opleiden ik hecht teveel aan zo'n beest . Dus ga bij asiels is vragen of je het weer mag uitproberen met een geschikte hond . Of bij een kennel . Succes.
Ivana
11 jaar geleden
Obama heeft een Portugese waterhond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke sorry! de labradoodle is wel haast geen allergie op wekkend . Er zijn er nog een paar .
Alle honden die jij probeert en opnoemt hebben een ondervacht. Daarin hopen zich huidschilfers op. Die huidschilfers veroorzaken bij jou de allergische reacties.
Je moet een hond hebben met een vette vacht, een hond die geen ondervacht heeft. De Duitse staande korthaar en de Vizsla zijn honden die aan deze eisen voldoen.

Met de niet verharende honden zoals de poedel wil het ook nog wel eens goed gaan. De Labradoodle is een hond die is afgeleid van de poedel, maar de anti-allergiehond die daaruit voortkomt, moet dan wel van de derde generatie zijn.
Er wordt met deze honden veel geknoeid, zodat je echt moet weten of je met een goede fokker te maken hebt. De prijzen voor Labradoodles zijn fors. Voor een echte tussen de 1200 en 2000 euro.

Ik zou eerst naar het ziekenhuis gaan voor een test op hondenhuidschilfers, of is dat al gebeurd? Dan heb je zekerheid. Ik zou niet opnieuw zomaar "proberen", dat heeft geen zin. Ook niet bij een asiel langsgaan, behalve als ze je kunnen helpen aan de bovengenoemde jachthonden, maar dan moeten ze wel raszuiver zijn.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik heb een bloedtest gedaan maar die was negatief (geen allergie dus)
Maar de Basenji raad u niet aan? Ik heb namelijk op internet gelezen dat er grote kans is dat mensen met allergie hier minder of niet op reageren
Ivana
11 jaar geleden
De Basenji kan heel goed als anti --allergiehond, maar ik zou eerst eens goed het karakter bestuderen, want niet iedereen kan hier goed mee overweg. Het is een afstandelijk hondje, die niet gemakkelijk op te voeden is. Eigenwijs en niet zo sociaal. Een kattenjager en jodelaar. Blaffen kan hij niet, maar tegen zijn gejodel moet je kunnen, dat is niet erg prettig. Met kinderen zijn ze niet erg vertrouwd. Het zal nooit het speelkameraadje van kinderen worden.
Dus als hond tegen allergie is hij prima, maar als hond voor gezelschap zou ik hem niet willen. Maar dat mag je zelf beslissen.
Allergie voor honden, en toch een hond.

Er zijn alsnog vele mogelijkheden qua rassen, hieronder kunt u er een aantal vinden:

Kleine honden:

Bichon Frise
Bolognezer
Cesky terrier
Coton de tulear
Malthezer
Poedel
Silky terrier
Yorkshire terrier

Middelgrote honden:

Bedlington terrier
Irish softcoated wheaten terrier
Ierse waterspaniël(tegen groot aan)
Kerry blue terrier
Komondor
Lagotto romagnolo
Poedel
Portugese waterhond
Puli
Schapendoes
Spaanse waterhond

Grote honden:

Afghaanse windhond
Airdale terrier(mits op de juiste wijze en tijden geplukt)
Poedel
Labradoodle(mits uit de juiste generatie)
Goldendoodle(mits uit de juiste generatie)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Er zitten in jouw rijtje honden zoveel honden met een dubbele vacht, dat ik een zwaar hoofd heb in succes met veel van deze honden.
Misschien met de honden met een vette vacht, zoals de zwemhonden (b.v. Portugese waterhond) maar de schapendoes en de puli, de coton de tulaer en de bichon frisé, allemaal honden die stof en huidschilfers in hun dubbele vacht verzamelen en dus voor iemand die aanleg voor allergieën heeft onbruikbaar zijn.