Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een aquarium met 30 liter water. Kan ik daarin 4 guppen en een platy houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan heel goed. Er is voldoende ruimte. 30 liter water met dat vissenbestand gaat goed samen. De combinatie van je vissenbestand is ook prima. Guppen en platy's is een hele mooie combinatie. Je kan zelfs nog een bodemvisje erbij nemen, corydoras zijn erg leuk.

De populatie van de vissen moet je wel in toom houden. http://www.visaquarium.nl/vis/Poecilia-reticulata - Je kan dit doen door allemaal mannetjes te nemen. De guppies met mooie staartvorm en kleuren zijn mannetjes.

of alleen maar de vrouwtjes guppies kiezen, maar die vinden de meeste vaak minder mooi. Ook is de kans dat een vrouwtje guppy al zwanger is en je na aanschaf nogmeer guppies erbij krijg.

Guppies zijn erg leuk! Het is een van mijn favorieten visjes waar ik ooit zelf mee ben begonnen. Het enige nadeel bij deze visjes is die snelle voortplanting. Maar als je daar vooraf al aan gedacht hebt, door selectief te kiezen tussen mannetjes, of vrouwtjes, dan is dat probleem opgelost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan prima niet meer dus en alleen mannetjes guppen erin geen dames.anders dan word het al snel veel!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding