Wat is een goed boek over het fokken van katten?

Ik krijg binnenkort een nestje (onverwachts), met de poes gaat alles goed en ik ben al naar de dierenarts geweest. Maar omdat dit absoluut niet gepland was en ik geen ervaring heb met het krijgen van een nestje, zou ik graag wat informatieve boeken willen lezen hierover. (advies op goeievraag.nl zou ook fijn zijn, evenals een goeie site)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een eerste nest kittens : alles over het fokken van kittens en hun verzorging in de eerste 3 levensmaanden / Paul Overgaauw. Warffum : Welzo Media Productions. ISBN 978-90-5821-627-4
Of het nu om het gericht fokken gaat of omdat de poes op avontuur is geweest: binnenkort worden kittens geboren. Wanneer een poezenbezitter dat voor de eerste keer meemaakt moet er van alles geregeld worden. Als het om het fokken van raskatten gaat, moeten er partners gevonden worden en het is altijd nuttig om wat te weten over erfelijke ziekten, krolsheid, voeding en de geboorte. Wanneer de kittens er eenmaal zijn, vragen de verzorging, het gevaar van onderkoeling, het aanleren van gedrag tijdens de eerste twaalf levensweken, inenten en parasieten de aandacht van de menselijke verzorgers. Tenslotte moet er ook gedacht worden aan chippen en aan raadgevingen voor de nieuwe eigenaren. Paul Overgauw beschrijft het allemaal duidelijk en vooral heel zakelijk. Geen overbodige zinnen, maar vooral directe raadgevingen waaraan de kattenbezitter veel heeft. De tekst is goed leesbaar en de illustraties maken bepaalde zaken nog duidelijker. Een praktisch verzorgingsboek dat door het gebruik van heldere taal en door de zakelijke aanpak de meeste vergelijkbare boeken overbodig maakt.
Bronnen:
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een goed boek is Handboek katten fokken van Esther Verhoef.

Praktijkgerichte informatie over alle aspecten waar kattenfokkers mee te maken kunnen krijgen. In samenwerking met gespecialiseerde dierenarts en kattenfokkers.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op onderstaande link staat een inkijkexemplaar.

http://www.bol.com/nl/p/handboek-katten-fokken/1001004002894166/