een kitten went sowieso het snelst; die is nog niet geslachtsrijp, en vormt geen enkele bedreiging.
maar dan: je wil toch dat je katten wat aan elkaar hebben.
op de lange termijn is het geen goed idee een kitten bij een senior te zetten.
het kitten wil spelen, en de oudere kat wil rust.
in zo'n geval is het beter er een kat van de eigen leeftijd bij te zetten dmv rustig introduceren, ook al duurt dat wat langer.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd een kitten bij een oudere kat kan wel maar zoals je al zegt de kitten wil bijna continu spelen en de oudere niet altijd en dat botst soms wel eens . zo ging het tussen me kitten van 7 maand en me kater van 4 jaar ook een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, gezien de leeftijd van mijn kat (3) en nog heel speels kan ik dus best een kitten nemen.
Kan ik nu dus lekker op zoek gaan :-)

Andere antwoorden (2)

kittens zijn speels, en oudere katten niet echt meer. als je een kitten bij een oudere kat zet kan het gebeuren dat je oudere kat weel wat speelser wordt omdat hij nu een leuke speelmaatje hebt. je kan ook een oudere kat nemen maar als hij zijn plaats wil opeisen en de baas wilt spelen tegenover de kat die je nu al hebt wordt het ruzie! een kitten weet meteen dat hij niet de baas is dus ik zou echt een kitten nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je voor een oudere kat kiest en een vrouwtje hebt, is een vrouwtje er bij niet zo gauw een bedreiging. Een kater bij een kater zetten lijkt me een minder goed plan.
Over de leeftijd zou ik me minder zorgen maken.
Een kitten zet een oudere kat vaak tot 'moederen' aan, wat voor beide partijen ook heel leuk kan zijn. De oudere kat voedt dan het kitten ook voor een deel op en leert het kitten wat wél en níet 'done' is in het huis.