Schildpadden van Turkije?

In Turkije verkopen ze hele kleine schildpadden (ongv 10 cm denk ik) blijven die beesten zo klein? ( volgens de verkoper wel maar die geloof ik niet) heeft iemand hier enig ervaring mee? wat voor schildpadden zijn dat? Blijven ze klein en zijn ze ook in nl te koop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik weet niet welke schildpadden het om gaat, er zijn veel schildpadden in allerlei soorten en maten. Het kan zijn dat de verkoper gewoon gelijk heeft en de dieren inderdaad niet (veel) zullen groeien.
Echter! Pas op met dit soort dieren kopen. Ze zijn beschermd en zeker niet toegestaan om in te voeren als 'souvenir' (net als veel andere exotische dieren/planten, zie eerste bron).

In Nederland zijn ook schildpadden te koop, maar ook daar weet je niet altijd zeker waar de schildpadden vandaan komen (ook in ogenschijnlijk nette dierenwinkels kan je illegale dieren tegenkomen). Zie ook tweede bron onder 'wetgeving'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil ze ook niet in Turkije kopen, kan simpelweg niet. Daarom vroeg ik of ze ook ik nl te koop waren. Het lijkt me erg leuk om van die kleine schildpadjes (die klein blijven!!) als huisdier te hebben. Wel allemaal legaal of course ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Illegale dieren in nette dierenwinkels ? Dat had ik niet verwacht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wat is de lol van een beestje dat bijt als je hem pakt, een warmtelamp nodig heeft, apart voer, en soms wel 50 jaar oud kan worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn leuker dan vissen en schoner (voor je huis) dan katten,honden, vogels etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Pokemon Ik heb al decennia lang verschillende soorten schildpadden, heb erbij die wel een verwarming nodig hebben maar ook die nog nooit een lamp hebben gezien in hun verblijf. Ook ben ik ook nog nooit gebeten en heb toch een soort die door leken aangeduid wordt als zeer agressief te weten de Apalone ferox. Daarbij heb ik nog nooit vernoemen dat er iemand gebeten is door een landschildpad, de meeste zijn namelijk vegetarisch en zullen dus nimmer een bewegend object aanvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@saomethingevil en theodbn: bedankt voor jullie antwoord op mijn vraag

Andere antwoorden (2)

In Nederland kan je schildpadden kopen.Ik weet niet of je van plan bent te kopen,maar beter ga je niet met die beesten zeulen,vooral omdat je daar last mee kan krijgen bij de douane.
Die schildpadden groeien heel langzaam,wat die verkoper zegt is kul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je aan om geen schildpadden in dergelijke landen te kopen en dan deze mee te nemen naar Nederland, de meeste landschildpadden in Europa hebben een beschermde status en dient men documenten van herkomst te hebben voor dat je ze mee mag nemen naar Nederland.

Daarbij vermoed ik dat het hier gaat om de Russische vierteenlandschildpad (Agrionemys horsfieldii), deze schildpad wordt 25 cm. groot, dit vermoedde heb ik omdat deze schildpad in Turkije in de natuur leeft en met honderden uit de natuur gehaald worden om over de gehele wereld verkocht te worden.

Als je deze soort intypt op Google kom je verschillende adressen tegen waar ze deze soort verkopen, ik raad je aan om dan een kweker uit te kiezen, je weet dan zeker dat je een dier hebt dat niet uit het wild komt en je automatisch de juist papieren erbij hebt.