hoe stop ik dat er zoveel platy worden geboren en wat doe ik met de gene die er al zijn.of moet ik alleen mannetjes nemen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Mijn broer heeft alle mannen eruit gehaald en nu dus geen jongen meer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waar heeft ie de mannen gelaten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel naar een vriend en deel terug maar dierenwinkel. Er zijn geen doden gevallen tijdens deze actie!
Zomaar alle mannen er uit halen helpt pas na een half jaar aangezien de vrouwtjes een 5-tal keer kunnen jongen van 1 bevruchting. Normaal gezien valt de kweek van platy's wel mee, zeker aangezien ze ook hun eigen jongen eten. Misschien hebben ze teveel schuilplaatsen?

Alleen mannetjes nemen? Ik weet niet of dat de oplossing is. Dan gaan deze achter elkaar zitten bij gebrek aan vrouwtjes met de nodige stress tot gevolg.

Wees gewoon even geduldig, waarschijnlijk heb je enkele jonge vrouwtjes die nog niet veel paringen achter de rug hebben. Hoe meer paringen ze achter de rug hebben hoe minder ze geneigd zijn om zich te laten bevruchten (de paring is voor hen eigenlijk niet echt aangenaam, vandaar.)