Nee, dat is niet het geval. Spinnen zijn voor het overgrote deel solitair (alleen levende) levende dieren die het grootste deel van hun leven alleen zijn. Alleen na het uitkomen van de 'eipakketten' leven jonge spinnen korte tijd bij elkaar.

Er leven natuurlijk vaak wel meerdere spinnen in een huis, tijdens de paartijd is de kans dan ook groot dat je ze samen zult zien. Mannetjes gaan dan actief op zoek naar een vrouwtje om mee te paren. Na het paren zullen de concurrenten (van het mannetje dat gepaard heeft) nog enige tijd op de loer liggen om een kansje te wagen. Het kan dan dus zijn dat je dan ergens in het huis meerdere spinnen aantreft.

Spinnen hebben geen 'relatie' of 'binding' met elkaar, het is dus niet zo dat wanneer je er een ziet, er zeker ook nog een tweede moet zijn. Zoals ik al aangaf, in de meeste huizen zitten wel meerdere spinnen verstopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je de gewone huispin (Tegenaria atrica) bedoelt. Die zijn niet altijd met meer spinnen - wel is het zo dat er vaak meer spinnen zijn, omdat ze rond dezelfde periode actief zijn. Maar zie je er één, dan betekent dat niet automatisch dat er meer in jouw huis zijn. Die ene is waarschijnlijk wel op zoek naar een partner, en eet intussen allerlei beestjes op die je (ook) niet in huis wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je zo'n spin die wat groter en dikker is dan een langpootspin
en zo taai dat je ze bijna niet dood krijgt?
Want daar heb ik ook wel eens van gehoord dat er dan altijd 2 zijn,
En bij ons thuis bleek dat ook nog echt zo te zijn!
Gemiddeld 2/3 keer per jaar zien we er 1 lopen en dan volgt de 2de ook heel snel!
Dus of dat het gewoon toeval is weet ik niet maar elke keer als er 1 zit zoeken we net zolang totdat we de 2de ook zien! (griezelige beesten bah)