Ja hoor,je hamster mag dit hebben.

Hamsters zoeken in de vrije natuur allerlei soorten voedsel. Naast granen, zaden, grassen, vruchten en kruiden enzovoort eten hamsters ook wormen, slakken, larven en zelfs jong gevogelte en kleine (veld)muisjes. In de dierenwinkel is er keus genoeg in hamstervoer. Belangrijk is dat het niet te eenzijdig van samenstelling is. Zo bestaat goed hamstervoer uit graskorrels, rogge, pinda's, graan, Johannes-brood, tarwe, zonnepitten, haver en maïs. Geef de hamster geen konijnenvoer. Dit is te eenzijdig en bevat te weinig vitamines. Caviavoer is zeer geschikt voor hamsters. Een cavia kan namelijk zelf geen vitamine C aanmaken en daarom is het voer rijk aan vitamine C.
Hamsters vinden over het algemeen groente en fruit zoals appel, banaan, komkommer, peer enzovoort wel lekker. Let op dat hamsters niet te veel groente en fruit krijgen met een te hoog vochtgehalte zoals bijvoorbeeld sla of appel. Door te veel vocht kunnen hamsters aan de diarree raken, soms kan het zelfs door uitdroging een dodelijke afloop hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed en volledig antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je pokemon.
Ja, mag.
Let wel op dat je goed voer hebt, er is n.l. ook voer met die mooie oranje en groene stukjes erin.
Dat is geen wortel of groenten maar gedroogd brood met (kankerverwekkende) kleurstoffen. Buiten dat het alleen maar vulling is mist het essenciele voedingstoffen. Daar wordt geen enkel dier blij van.