En waarom kwijlt van hetzelfde ras (Sint Bernard) de ene hond ook veel meer dan de andere.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk krijgt de kwijlhond meer eten aangeboden dan de mindere. Als je hem constant iets geeft gaat hij kwijlen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwijlen van honden wordt veroorzaakt door een soort Pavlov-reflex. Het zien van lekker eten of snacks doet het water in de mond lopen. Honden die dus regelmatig kleine snacks tussendoor krijgen zullen gaan kwijlen als ze het idee hebben, dat HET eraan komt.
De bouw van de bek en de lippen veroorzaakt bij het ene ras ook veel meer "lekkage" dan bij een ras wat een "drogere" bouw heeft.
Ivana
13 jaar geleden
Geef de hond op vaste tijden eten.(en op een vast plaats). En daarbuiten nooit meer iets. Wijk je af van die vaste tijden dan wordt hij geconditioneerd om bij het zien van ieder eten, te gaan kwijlen.
Persoonlijk vind ik dat buitengewoon smerig.

Mijn hond kwijlde niet.