Ik wil een kitten maar als ik ze niet wil zie je overal gratis kittens meenemen en nu zie ik ze nergens weet iemand een adres?

Weet jij het antwoord?

/2500

Gratis kittens worden, godzijdank, bijna nergens meer aangeboden. Ik heb het afgelopen jaar ook een kitten erbij genomen en moest ook goed zoeken. Maar een kleine vergoeding is meer dan logisch, omdat de eigenaar van de moederpoes (als het goed is) al een hoop kosten heeft moeten maken. Het is nog een beetje vroeg in het jaar, maar binnen een paar maanden zal er weer genoeg kroost geboren worden. Ik zou je dringend willen aanraden eens te informeren bij asiels op kattenopvangadressen in de buurt. Deze hebben vaak meer dan genoeg kittens in het voorjaar en de zomer. Je moet dan wel wat betalen, maar je weet zeker dat deze kittens al door een dierenarts zijn nagekeken, ontwormd, ontvlooid en hun enting(en) hebben gehad. Een kitten hoort ontwormd te worden op 4,6,8,10 en 12 weken, daarna elke maand tot aan een half jaar en daarna levenslang elke 3 maanden. Met 9 weken krijgen ze hun eerste vaccinatie, met 2 weken de tweede. Koop je dus een kitten van na deze leeftijd, dan vergoed je dus deze kosten. Kittens moeten echt MINIMAAL 8/9 weken zijn voordat ze naar een nieuwe eigenaar gaan. Haal je een jonger kitten in huis, dan loop je een aanzienlijk risico op gedrags- en gezondheidsproblemen. Katteneigenaren zijn zich gelukkig ook steeds bewuster geworden dat kittens die gratis worden aangeboden via o.a. Marktplaats nogal eens worden opgehaald door slangeneigenaren die zo gratis levend voer halen. Dit vermelden ze er natuurlijk niet bij als ze het kitten ophalen. Om deze mensen te weren, wordt aangeraden om minimaal 25 euro voor een kitten te vragen, dan is het voor de slangeneigenaren namelijk niet lucratief meer. En waarom moeilijk doen over de aanschafprijs als een kitten je in het eerste levensjaar al minimaal 400 tot 500 gaat kosten?! Er vanuit gaande dat ze niet ziek worden...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100