Ik wil een kitten maar als ik ze niet wil zie je overal gratis kittens meenemen en nu zie ik ze nergens weet iemand een adres?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Als je even wacht is het weer tijd voor kittens, dus dan kan je ze vast weer gratis ophalen. Vaak worden ze dan in een krant of bij de dierenwinkel op een kaartje aangeboden.
13 jaar geleden
ik raad je aan nog een goede maand geduld te hebben, dan word je weer overspoeld met kittens.
als je een kitten op het oog hebt, oefen ook dan nog even geduld.
het is niet goed voor een kitten om met 7 of 8 weken al uit het nest gehaald te worden.
om latere gedragsproblemen te voorkomen, kan je het kitten beter op z'n vroegst met een week of 13 in huis halen.
succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt! En vaak zijn ze dan nog zinderlijk ook :d . Zoek dan wel een nest die geent en ontwormd. Is, anders loop je daarmee achter.
Ivana
13 jaar geleden
@ Chelsea16 Een kitten wordt door de moeder zindelijk gemaakt en dat is doorgaans al met 6 weken het geval.
Blijft het gegeven, dat ze niet voor 13 weken bij de moeder weggehaald moeten worden, maar niet voor het zindelijk worden.
Waarom wil je perse een gratis kitten?? Als je de kitten een goed begin wil geven en een goede gezonde kat wil hebben dan zal je je toch moeten verdiepen in de kosten die zeker het eerste jaar zal krijgen. Denk aan entingen (2 als kitten en op 1 jarige leeftijd). Ontworming, castratie (aan te raden bij poes, maar ook kater als die naar buiten gaat) ook krijgt elk kitten bijna in het eerste jaar (weken) wel diarree, dat ook behandeld moet worden. Denk aan evt. Verzekering. Het is erg belangrijk om een kitten zeker het eerste jaar een echt goede kwaliteit voer te geven. Zo zal je zien dat de aanschaf van een kitten (vaak 50 tot 150 euro) niet de moeite is. Komt bij dat het dan betrouwbaarder is en dat ze waarschijnlijk goed hun eerste ontwormingen hebben gehad. Ik hoop dat je hier goed over nadenkt. Een kat nemen is niet zomaar een gratis kitten van internet plukken, maar er komen veel kosten bij ( als je het goed wil doen, als je het niet goed wil doen moet je geen dieren nemen ). Heel veel succes en hoop dat je een leuke kitten kunt vinden :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed onderbouwd antwoord + !
Kristal
13 jaar geleden
zeer realistisch antwoord, +
Gratis kittens worden, godzijdank, bijna nergens meer aangeboden. Ik heb het afgelopen jaar ook een kitten erbij genomen en moest ook goed zoeken. Maar een kleine vergoeding is meer dan logisch, omdat de eigenaar van de moederpoes (als het goed is) al een hoop kosten heeft moeten maken. Het is nog een beetje vroeg in het jaar, maar binnen een paar maanden zal er weer genoeg kroost geboren worden.
Ik zou je dringend willen aanraden eens te informeren bij asiels op kattenopvangadressen in de buurt. Deze hebben vaak meer dan genoeg kittens in het voorjaar en de zomer. Je moet dan wel wat betalen, maar je weet zeker dat deze kittens al door een dierenarts zijn nagekeken, ontwormd, ontvlooid en hun enting(en) hebben gehad.
Een kitten hoort ontwormd te worden op 4,6,8,10 en 12 weken, daarna elke maand tot aan een half jaar en daarna levenslang elke 3 maanden. Met 9 weken krijgen ze hun eerste vaccinatie, met 2 weken de tweede. Koop je dus een kitten van na deze leeftijd, dan vergoed je dus deze kosten.
Kittens moeten echt MINIMAAL 8/9 weken zijn voordat ze naar een nieuwe eigenaar gaan. Haal je een jonger kitten in huis, dan loop je een aanzienlijk risico op gedrags- en gezondheidsproblemen.

Katteneigenaren zijn zich gelukkig ook steeds bewuster geworden dat kittens die gratis worden aangeboden via o.a. Marktplaats nogal eens worden opgehaald door slangeneigenaren die zo gratis levend voer halen. Dit vermelden ze er natuurlijk niet bij als ze het kitten ophalen. Om deze mensen te weren, wordt aangeraden om minimaal 25 euro voor een kitten te vragen, dan is het voor de slangeneigenaren namelijk niet lucratief meer.

En waarom moeilijk doen over de aanschafprijs als een kitten je in het eerste levensjaar al minimaal 400 tot 500 gaat kosten?! Er vanuit gaande dat ze niet ziek worden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gratis kitten is onzin, want ook een gratis kitten kan heel ziek worden en dus veel geld kosten.

Mooi voorbeeld zijn 2 van mij katten, vrienden van mij hadden een nestje en mijn 2 katten waren kort daarvoor overleden. Uiteraard mocht ik ze gratis meenemen, binnen een half jaar is de een geopereerd bij de specialist aan een poliep in dr neusholte waardoor ze haar neus niet kon gebruiken, 1400 euro, na anderhalf jaar werd de andere heel ziek en de opnames bij DA en specialist hebben 1700 euro gekost plus het feit dat hij nu speciaal voer moet wat per maand rond de 86 euro is, voor alleen hem dus.

Staar je dus niet blind op een gratis kitten, als je geen geld hebt om 100 euro uit te geven voor aanschaf (een voorbeeld) vraag je dan goed af of je het financieel wel kunt trekken om het beestje van goed onderhoud te voorzien. Ik bedoel het niet cru maar veel mensen denken hier niet over na en het beestje is dan altijd de dupe.

Toegevoegd na 1 minuut:
oke, onderhoud moet zijn goede verzorging... t zijn tenslotte geen auto's =)) lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de zomer zijn er de meeste kittens