Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik wilde katten vlooivrij?

Een enkele laat zich aaien. 2 komen vaak op mijn terras maar ik mag ze niet aanraken.Ik zou wel met een pipetje kunnen bedruppelen met bvb Frontline. Maar heeft dit zin als je ze niet allemaal kan behandelen? En ja, ik ben zeker dat dit wilde katten zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
641

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ga even langs de dierenarts, je hebt ook een middeltje voor door het eten, ik meen van program.
frontline zou ik sowieso niet gebruiken; veel vlooien zijn er resistent tegen geworden.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Knoflook door het voedsel wil vaak al helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
gevaarlijk advies; knoflook is giftig voor katten.
google eens op heinz body anemie en knoflook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je dat zeker! Knoflook bevat namelijk stoffen die giftig zijn en waar een vlo niet tegen kan, de werking is alleen niet zo snel als bij andere verdelgingsmiddelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rienke
eerste reactie was richting Cica Knoflook is niet alleen giftig voor katten maar voor elk levend wezen, echter met mate heeft het een positief effect op parasieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het onzin is waarom wordt het in niet westerse landen, waar de farmaceutische industrie nog niet zo sterk vertegenwoordigd is, nog dagelijks gebruikt met zeer goede resultaten, enkel duurt het langer voor dat er een effect is en is de werkingsduur korter. Betreffende de wormen kan ik enkel zeggen dat elk dier, maakt niet uit waar het leeft, wormen op kan lopen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding