Drinkt een hond meer water bij een geperste brok of bij een geëxpandeerde brok?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Het schijnt dat als je net over gaat op (geperste) brokken de hond veel meer drinkt (zie bron) maar daarna ligt het echt aan de hond bij welke brokken ze meer of minder drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of je perst of expandeert, het gaat om de hoeveelheid voedsel en het VOCHTGEHALTE, welke bij persen min of meer variabel is.
Je doet er dus goed aan te kijken wat het vochtgehalte is, veel van dit soort voeders bevatten 10% water.

Spelbreker in dit verhaal is het vezelgehalte, deze kunnen flink opzwellen en daar heeft de hond water voor nodig.
Bij droogvoer moet je dan ook schoon onbeperkt water in een bak ernaast zetten.

Anders gaat het de hond slecht bekomen.

Het is dus vooraf niet te voorspellen hoeveel de hond aan water nodig heeft, maar dat weet hij gelukkig zelf wel, zolang er maar genoeg water is.(WAT NIET bevroren is)

Biedt de hond een plaats van minimaal 10 graden Celsius aan die niet tocht, ook buitenhonden houde men zeker met deze kou beter binnen.

Honden die nat zijn houd men warm tot ze volledig opgedroogd zijn.
Denk daarbij vooral ook om de poten.

Geef ze MEER voer dan normaal met deze koude.