Kan een kip in zo'n hok?

in dit hok http://www.tuindomein.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x800/25cc4127a2ed4ad47977773c25e1d757/2/6/260080-konijnenhok-vlaamse-reus-01.jpg

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.tuindomein.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x800/25cc4127a2ed4ad47977773c25e1d757/2/6/260080-konijnenhok-vlaamse-reus-01.jpg

kunnen daar ongeveer 2 kippen in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (4)

Nee.
Dit hok is te klein voor kippen. Ze kunnen amper scharrelen en daar worden ze ongelukkig van. Daarnaast zit er geen zitstok in een konijnenhok. Deze moet je er.dan.zelf in maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
" Dient het hok alleen als nachthok, dan is een vierkante meter per drie kippen van gemiddeld formaat voldoende. Verblijven de kippen langdurig in het hok en de ren, dan is een afmeting van 1,5 meter per kip minimaal."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze verkopen van zulke hokken voor kippen ook,maar het is echt te klein,daar moet echt een scharrelhok bij of je laat ze overdag vrij,en dan alleen voor 2 kleine krielkipjes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan de bovenzijde inrichten voor nacht- en leghok, met zitstok en legnest.
De onderkant kan je uitbouwen tot je de juiste vloeroppervlakte hebt voor het aantal en de maat kippen die je wilt gaan houden. Het is fijn dat er dan een benedenverdieping is die gedeeltelijk regenvrij is en waar de dieren kunnen scharrelen en droge zandbaden nemen.
Zorg wel dat je ook in de aanbouw alles goed schoon kan houden, dus met ingangsdeurtje.
Ivana
11 jaar geleden
Het hok van de tekening niet, als je het eventueel in het groter kan vinden dan wel, maar je laat hem het beste ook nog rondlopen in een grote omheining ;-)