Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze hond probeert altijd de voorbijgaande auto's achterna te gaan, hoe voor kom ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schakel Ceaser in!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een hond beschouwd alles wat bij hem wegrent, -fietst, -brommert en -rijdt als prooi. Zijn instinct zegt hem dan "er achteraan!". Bij sommige honden is di sterker ontwikkelt ... onze jack russell denkt dat hij tractoren kan vangen :-)
Vanwege dit prooigedrag zouden mensen hun kinderen moeten leren om nooit weg te lopen (en zeker niet weg te rennen) van een hond ... maar dat is een ander onderwerp
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben geen expert maar ik denk dat je vooral rustig moet blijven en er niet voor weglopen. Frustraties en ergenis werkt juist averechts. Ik weet dat er blafbanden bestaan wat zou kunnen helpen, maar ben zelf geen voorstander ervan.
Nog een tip kijk eens naar Cesar Milan op national geographic dat zou ook heel erg kunnen helpen. Hij krijgt alles voor elkaar!
Hij leert op hele rustige wijze wat je in diverse situaties moet doen.
Wie weet heb je wat aan een van zijn technieken! Ik weet dat hij een klein hondje ook heeft geholpen met zelfde probleem !
Hij heeft ook enkele boeken geschreven (Niet zo duur!) Tip!
Hoop dat t iets heeft geholpen.
Natuurlijk kan je altijd informeren bij een gedrag deskundige bij jou in de buurt.

Succes!
Gr. Sylvia
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding