Onze pup van 11 wk poept iedere nacht zijn bench onder en walst er vervolgens doorheen! Wat moet ik doen?

De ruimte in de bench is al klein gemaakt. We hadden eerst een stukje krant neergelegd maar hij poept op zn kussen! Kussen weg. Na 18:00 geen voer.. Pff niks helpt. Wel is hij flink aan de diarree. Dus ik ben er vannacht elke 2 uur uitgegaan met hem. En nog heeft ie 3x alles onder gepoept. Zelf slaap ik de laatste 3 nachten nog maar 3 uur max. dus hoop op een oplossing! Wie helpt mij!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weggooien je moet weten dat je je pup elke dag voor 10+ jaar moet uitlaten 3x per dag. Na 1 jaar ben je het zat en wens je dat je geen pup had gekocht... En je gaat ook nog eens flink wat geld aan voedsel verspillen als het een grote ras hond is.
Ritsuka
11 jaar geleden
3x per dag is vaak te weinig. Eerder 4-5x, afhankelijk per hond.
En hoezo verspilling voedsel? Het is nu eenmaal een levend wezen, die heeft nu eenmaal eten nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Weil, wat is dat voor een halve zolen reactie. Dat geldt ook voor jouw persoontje. Maar ze hebben jou toch ook opgevoed. Maar de vraagsteller moet gewoon naar de dierenarts. Wellicht is er iets niet goed met de voeding. Diaree wijst daar op. En een gezonde pup zou niet op zn eigen kussen moeten poepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Julia: meteen naar de dierenarts, vandaag nog!
Een pup van 11 weken met al zo lang diarree (meer dan 3 dagen.....!!!) heeft directe hulp nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hond hoort niet op zijn territorium te poepen dat houd hij altijd schoon, dus idd snel naar de dierenarts voordat hij uitdroogd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben gister met hem naar de dierenarts geweest.. Dat is juist het probleem. Ik had al goed voer van de dierenarts. Nu andere mee gekregen dus neem aan dat dit goed is. Ook heeft de DA hem goed nagekeken en hij is gewoon kerngezond. Niks mis mee. En idd een belachelijke reactie Weil. Jou ouders hebben jou toch ook nie weg gegooid. En ik kies tenslotte zelf voor een hond. En ik weet dat een hond geld kost. Maar dat heb ik er voor over.. Maar 3x per dag lopen is idd erg weinig. Ik loop zeker 5 a 6 x per dag een ronde met m. Maar dank jullie wel voor het mee denken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed te lezen dat je gisteren bent gegaan! Ik neem aan dat de DA ook heeft gezegd hoe lang je dit moet aankijken als er geen verbetering is. En dan meteen gaan hoor!
Maar ik hoop en duim, dat het nu snel over gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga vanmiddag nog een x. Heb net gebeld. Vind dit maar niks.. Dus hopelijk geeft ze vanmiddag iets tegen de diarree.. Dank jullie wel!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na 18:00 uur geen voer maar ook geen water. Geef voer op vaste dagen en wissel niet direct voer af maar langzaam, direct overstappen kan ook diarree veroorzaken. Een pup heeft nog zwakke darmpjes. Probeer ook eens iets minder eten, en vooral droog voer. Mocht het buiten zijn behoeft hebben gedaan beloon het dan met lieve woordjes en aaien direct na het plassen of poepen. (Anders is hij alweer vergeten waar die aan en lieve woordjes voor bedoeld zijn).
Probeer het alleen zijn even op te bouwen. Eerst 5 minuutjes, dan 10, tenslotte 20 minuutjes enz. Waarschijnlijk is het alleen zijn 's nachts nog te lang, deze kan verlatingsangst hebben, die vertonen dit gedrag ook. Probeer eens advies bij een hogeschool in te winnen of neem een paar lesjes. Succes
Rieneke1
11 jaar geleden
geen water geven lijkt me geen goed idee, zeker niet bij een dier met diarree.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heeft de dierenarts onderzicht aan je hond.
Heeft hij de ontlasting onderzocht? Heeft hij op giardia getest?
Een pup met zolang diarree kan gewoon niet!!! laat je niet wegsturen voordat er echt onderzoek is gedaan.
Heb je hem bij een echte fokker weg, neem hier dan contact mee op.
Haal het water niet weg!!!!!! ook niet voor de nacht. Een pup met diarree moet drinken, het liefste ook de hele nacht door kleine beetjes.
Je moet eerst van die diarree af, want je pup kan er niks aan doen dat hij in de bench poept, heeft niks me zindelijkheid te maken.
Als je zelf erge diarree hebt, kan je het ook niet een paar uur ophouden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben toch wel benieuwd hoe het nu is met je pup.

Antwoorden (6)

Als hij zo lang aan de diarree is, moet je snel met hem naar de dierenarts. Hij kan wel uitdrogen, vooral op zo jonge leeftijd.
Enne... De diarree zal wel moeilijk in te houden zijn voor hem. Vandaar dat hij zijn eigen bench bevuilt. Ik schat in dat hij ermee ophoudt zodra de diarree over is.

Heel veel sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gister ben ik met m naar de DA geweest.. Als t nu nog langer zou duren moest ik weer komen. Heb ook even ander voer gegad om te kijken of dat helpt.. Maar heel erg bedankt voor je reactie!
Ten eerste maar eens kijken of hij de juiste voeding heeft ( wij zijn voor rauw en onze pup was binnen 2 dagen van de diarree af , ga maar eens googelen op rauw vlees voor de hond ) Ten 2e moet je weten dat de sluitspieren nog niet optimaal zijn en sterker worden als hij wat ouder is .Als het idd langer aanhoud moet je wel naar een dierenarts ivm met uitdroging zoals eerder genoemd Dat ie er doorheen walst is omdat ie er zelf ook wat nerveus van wordt omdat ie graag buiten zou willen poepen maar vast zit .
Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank jullie wel voor het antwoord.. Maar ben gister nog met hem naar de dierenarts geweest.. Als de diaree te lang zou duren moest ik weer langs komen. Maar aan het voer kan het bijna niet liggen. Is voor bij de dierenarts vandaan.. Dus zou goed moeten zijn.. We gaan het nog maar even aanzien.. Dank jullie wel iniedergeval!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je hetzelfde voer als de fokker zo nee ben je rustig overgestapt? Voer van dierenarts is niet altijd het beste. Ligt eraan of je dierenarts zich goed verdiept in voer en niet uit commercieel oogpunt vasthoudt aan bepaalde merken. Voer zonder graan is het beste voor je hond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voer zonder graan is zeker het beste. Over het geven van rauw voer zou dit een oplossing kunnen zijn als de hond Giardia heeft,je hongert de parasiet dan als het ware uit.
Ik denk dat je best met je hondje naar de dierenarts gaat. Uit onze eigen ervaring weten we dat vlees absoluut niet goed is voor een hond (ze kreeg er maar diarree van). De dierenarts heeft ons dan een zakje eukanuba dieetvoeding verkocht en hiermee was het opgelost samen met medicatie voor de diarree.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat de da de ontlasting nakijken op Giardia,dit is een hardnekkige parasiet die je niet zomaar weg krijgt.

Dat een pup de bench niet vervuilt,klopt niet altijd hoor,de één doet het wel en de ander niet,dit is per hond verschillend.

Ik vind het vreemd dat je da er verder nog niets tegen ondernomen heeft met zo'n jonge hond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het hondje van een puppie-fabriek hebt is het logisch dat hij de bench bevuilt als hij het niet kan ophouden.
Een pup-fabriek is een plaats waar honden aan de lopende band moeten bevallen, bij een fokker die de honden niet de kans geeft om zich buiten het nest te ontlasten. Daar gaat geld voor verzorging, hier kan niet vaak genoeg voor gewaarschuwd worden. Het moederdier zal dus de kans niet hebben gehad een schoon nest te maken voor de kleintjes. Ze zullen dus 'van huis uit' niet hebben meegekregen hoe het hoort.

Heb je het hondje van een gewone fokker of van liefdevolle mensen die weten hoe je een nest moet behandelen, dan is het overmacht en is het diertje ziek. Het komt vaak voor bij jonge honden, dat het darmstelsel nog niet optimaal functioneert. Daar heb je hulp bij nodig van de dierenarts. Diarree-remmers en passend voer. Het wil niet zeggen dat het eerste het beste voer dat de dierenarts meegeeft, het juiste voer is.

Verkleinen van de bench helpt in zo'n geval ook niet. Zelfs al zou het dier het willen, hij kan het eenvoudigweg niet ophouden en voelt zich dan ook doodongelukkig. Vandaar zijn gedraai en het bevuilen van de hele kooi.
Een krant is hem waarschijnlijk onbekend en heeft voor hem dezelfde functie als een kussen, namelijk een plaats waar je iets kwijt kan. Een krant werkt alleen als een hond krantzindelijk is. Je zal een paar weekjes geduld moeten hebben en hem vooral NIET bestraffen.
Ivana
11 jaar geleden
Ik lees dat je al naar de DA geweest bent.
Een beetje diaree in het begin of poepen in de bench is niet echt erg. Gaat eigenlijk vanzelf wel over.
Maar wat jij beschrijft klinkt als ziek zijn en inderdaad een parasiet of andere aandoening.

Dat een Da je gelijk duur voedsel meegeeft is standaard. De meeste Da worden door de dure voedingsbedrijven gesponsord. En het voer is echt niet beter dan de gewone merken (Geen aldi of andere goedkope zooi)

Als de Da verder niks onderneemt dan wat voeding meegeven, zou ik een andere DA opzoeken. Langdurige diaree kan erg schadelijk zijn voor een pup.
En liefst vanavond nog als het al dagen bezig is!

Hoe je ons op de hoogte?