Hoe krijg ik mijn poes Zara weer aan het eten en drinken na oudejaarsavond?

Hoe krijg ik mijn poes Zara weer aan het eten en drinken,Ze is gestopt op oudejaarsavond en wat ik ook doe, of de dierenarts ze houdt de kaken stijf op elkaar. Wil niet eten! AL drie dagen niet
Wat voor ervaring hebben jullie daarmee en wat was uiteindelijk de reden dat ze weer ging eten. Zorro onze kater heeft niets en Zara ook "niets" volgens de dierenarts maar wil dus niet meer eten en heeeel weinig drinken. Overgeven doet ze niet, plassen wel ,poepen niet.
Help ik zoek jullie ervaring heeft 4 keer overgeven en gisteren een anti braakmiddel gekregen Ik wil steeds proberen haar te verleiden om haar weer aan het eten te krijgen. Het is nu al de 3e dag en ik maak me grote zorgen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Bij de dierenarts heb je ook vloeibaar voedsel, Vytio (als ik me niet vergis)
Ze vinden het erg lekker, is ook meteen vocht wat ze binnen krijgen.
Het wordt gebruikt om aan te sterken na een operatie bv.

Kan je je kat "opsluiten" in een rustige ruimte, en haar een aantal uren met rust laten?
Zet dan allemaal lekkers neer voor haar.
Vers vlees, blikvoer, kattenmelk, etc.

Ga pas na een paar uur kijken, of ze wat heeft gegeten.
Het lijkt nu, dat je er zelf ook hele veel energie in steekt om haar te laten eten en dat kon wel eens de stress versterken (onbedoeld)

Maar Rieneke heeft zeker gelijk dat een kat niet mag vasten: na een aantal dagen gaan ze stofjes aanmaken in de hersenen waardoor het prettig voor ze is, om niks te eten.

Ik heb toevallig een kat gehad met een obstructie. Er was geen aanleiding zoals bij jou (oud en nieuw) maar je kon duidelijk op een X-ray zien, dat er wat in de weg zat.
Met een laxeermiddel (van achter ingebracht) kwam het er heel snel uit. Ik geloof een kwartiertje later. Het leek wel een steen, zo hard.

Het heeft desondanks lang geduurd voor de kat weer opknapte.
En plots na een week was het over. (je snapt er soms niks van)

Heel veel succes met je katje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
viyo recuperation :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ik dat opsluiten ga proberen. Misschien heeft ze last van het feit dat haar broertje rondloopt en ze geen rust kan vinden. Ze heeft vanmiddag aardig wat regenwater gedronken. Nog steeds niks gegeten. Als het hard waait, waait ze omver zo licht is ze. Bedankt allen voor het meedenken

Andere antwoorden (2)

Het gebeurt vaker dat katten vanwege stress niet eten. In principe gaan ze vanzelf eten, ook als ze onder stress zitten. Uiteindelijk krijgen ze toch echt wel trek.
Je kunt wat brokjes in de mond proberen te doen, maar forceer niets, want dat geeft alleen maar extra stress. Let goed op dat ze blijft drinken, dat is heel belangrijk. Geef haar naders wat water met eem pipetje in de mond. Maar ook hier weer het advies: geen stress veroorzaken.

Koop wat valeriaan bij de drogist of apotheek, dan voelt ze zich wat rustiger en zal de stress verminderen.

Toegevoegd na 21 minuten:
Mijn antwoord is gebaseerd op de uitspraak van de dierenarts dat er niets aan de hand is. Mocht het binnen een dag niet verbeteren, ga dan voor een second opinion naar een andere dierenarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heeft de dierenarts je katje goed onderzocht?
overweeg een foto van de buik en darmen, om te zien of er geen obstructie zit.
ben helaas te veel dierenartsen met rontgenogen tegengekomen, deugdelijk onderzoek is van belang!

verder mag een kat beslist niet vasten!
wil de kat zelf niet eten, dan zal je moeten gaan spuitvoeren.
bij de dierenarts kan je hiervoor geschikt voedsel kopen genaamd hills a/d.
er voedzaam, en zeer geschikt als spuitvoer.
geef kleine beetjes tegelijk, zodat het hopelijk binnen blijft.
succes!

blijf trouwens vers lekker voer aanbieden, en doe dat in een bakje op een verhoging, dat eet prettiger voor misselijke dieren.

Toegevoegd na 1 uur:
http://margali.wordpress.com/2012/04/04/dwangvoeren-spuitvoeren-bij-een-kat-hoe-doe-je-dat-een-video/
Rieneke1