Hoe verjaag ik steenmarters uit me auto?

Sinds kort heb ik last van steenmarters/marters die in mijn motorkap kruipen. Heel vervelend wat ze bijten de kabels door en laten ontlasting achter! Wie heeft hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Je hebt verschillende methodes die helpen. Omdat de steenmarter in de auto zit kun je het beste het volgende doen:

1. Een marter verjaag spray kopen en spuit ieder kwartaal even onder je motorkap, totale kosten ongeveer 10 euro waar je een paar jaar mee kan doen.
2. Een verjaag systeem in je garage plaatsen, deze werkt op ultrasonische geluiden. Hier hebben marters een hekel aan. Dit werkt alleen als je een garage of carport hebt. Totale kosten 37 euro.
3. Een schok systeem laten installeren in je auto, kosten voor het systeem 39 euro plus de installatie kosten.
4. Dek je motorkap aan de onderkant helemaal af met gaas, doe dit wel goed want het moet er niet uitvallen tijdens het rijden. Totale kosten ongeveer 25 euro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een marterverschrikker aanschaffen. Een elektronisch kastje dat om de halve minuut een irritant piepje laat horen, waar deze beestje een hekel aan hebben.

http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0330015/Marterverschrikkers
11 jaar geleden
Je hebt elektronische marterafweerapparaatjes die je moet inbouwen.
Deze geven een voor marters irritant geluid af en is voor de mens niet te horen.
Deze kost ongeveer 40 Euro.

Je hebt ook spray, die kost rond de 10/15 Euro.
Hiermee moet je bijna alle kabels onder je auto en motorkap mee inspuiten elke 2/3 weken.

Ik zou voor de elektrische afweer gaan.
Ik heb jarenlang klanten gehad op het werk met dit probleem en de beste resultaten krijg je met het elektronische apparaat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een metalen rooster onder je motor leggen (er overheen parkeren dus). Marters willen daar niet op lopen en kunne zodoende niet de motor in klimmen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die roosters zie je bij ons ook op veel plaatsen onder de auto liggen en hebben ook geen last nu van marters.
Wij hebben ook regelmatig last van steenmarters onder de motorkap van de auto.
Ik heb een eenvoudig WC blokje onder de motorkap bevestigd en het helpt tot nu toe gaat het goed 2 x per jaar ververs ik het blokje. En het is goedkoop ook nog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al jaren gebruik ik bij 2 auto's de goedkoopste marterverschrikkers van Conrad (€15).
De enige keer dat ik tóch martersporen onder de motorkap aantrof was 2 dagen nadat na het verwisselen van een accu de aansluiting van de verschrikker vergeten was aan te sluiten. Hier in de buurt is er veel last van steenmarters, er wordt driftig geëxperimenteerd met allerlei huismiddeltjes als gaas en wc-blokjes.
Matig resultaat.
De ultrasone verschrikker wordt door sommigen als niet werkend afgedaan, ik heb dus hele andere, positieve ervaringen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lawaai maken en wegjagen helpt niet. De steenmarter komt gewoon terug. Ultrasone zenders hebben alleen een tijdelijk effect. Ook spuiten met antimarterspray helpt maar tijdelijk. In combinatie met het afsluiten van ongewenste verblijfplekken, door het aanbrengen van hout of gaas, kunnen alternatieve schuilplaatsen een uitkomst bieden. Er zijn goede ervaringen met houtstapels met strooi en stro. Onder de motorkap van auto’s kan het beste een roostertje of stuk kippengaas worden aangebracht. Een doek met ammoniak of een schaaltje met bleekwater helpt ook.