wat is de oorzaak van de stank?
het kan zijn dat je de anaalklieren ruikt, deze kunnen overvuld zijn.
in dat geval biedt de dierenarts uitkomst.

als het de ontlasting is die zo stinkt, zou je eens naar de voeding van je kat kunnen kijken.
supermarktvoer geeft veel, en stinkende ontlasting.
hoogwaardiger voer kan helpen.
het beste is het je kat vers te voeren, er zijn diverse komplete versvoeren te koop, zoals carnibest.
wil jij of de kat dat niet, geef dan de betere brok.
je hoeft niet meteen het duurste te geven, technical of prins zijn goed te betalen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100 % juist. Dikke kans dat het de voeding is. Ik heb nog nooit zo dichtbij gezeten dat ik uberhaupt iets moet ruiken, maar als je het van een afstandje ruikt, is er iets goed mis met de kat volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit er vlak naast ;)

Andere antwoorden (5)

als de kat het zelf niet goed schoon likt is er vrees ik weinig aan te doen, of je moet er zelf constant met een tissue achter aan willen lopen.

Net zoals onze eigen kont, zal het niet altijd naar rozen ruiken, helaas.

Mocht het nou echt meer ruiken dan normaal is, misschien dan een dierenarts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kont van je kat schoonmaken.
Deo erop spuiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je de kat alleen nog pepermuntjes geven.

Volgens mij is het enige dat echt helpt, je kattenbak buiten zetten en de kat na het poepen minimaal een uur laten buiten spelen. Na een uur is de stank meestal wel weer weg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf geen kat maar denk dat het logisch is om een keer de Anaalkliertjes te laten legen bij de arts?

Toegevoegd na 5 minuten:
die kunnen namelijk voor de penetrante vieze geur zorgen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn de haren van je kat rond de anus misschien wat lang? Daardoor kan er wat ontlasting in blijven hangen, wat het voor je kat ook wat moeilijk maakt om het zelf schoon te maken(likken). Haren moeten dan worden weggeknipt maar dit kun je beter door een dieranarts laten doen,als je iets te ver knipt heb je kans op wondjes. Succes.