Wat is de kattenras van de Japanse katten met die dikke koppen?

Ik zie vaak kattenfilmpjes van Japanse katten die dikke koppen hebben, meestal slaperig gezicht. Wat is het kattenras van zulke katten?

Hier is een plaatje: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/59665_10151205256073463_647579313_n.jpg

(Witte kat met belletje)

Toegevoegd na 46 minuten:
Hier is een filmpje van dezelfde kat, met staart. Staart is middelkort en vrij dik.

Toegevoegd na 46 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=bCBGMntziCQ

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Rieneke1
11 jaar geleden
na het zien van het filmpje blijf ik bij mijn antwoord.
het is een ongesneden htk.
hij lijkt in de verste verte niet op een japanse bobtail.
het is wel een prachtige kater, met een lief kleintje :)

Antwoorden (4)

de kat van jouw plaatje ziet er uit als een huis-, tuin- en keuken kater, en wel een ongecastreerde.
hij heeft niet zozeer een dikke kop, alswel de typische dikke katernek.

er bestaat wel een japans ras; de japanse bobtail.
deze katten hebben echter een typisch slank oosters uiterlijk, en een kort staartje.
Rieneke1
11 jaar geleden
De kat op de foto lijkt wel iets van een 'Exotic' in zich te hebben. De 'Exotic' is een kortharige variëteit van de pers. Volbloed is de kat op de foto volgens mij zeker niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de andere filmpjes van deze kat ook even bekeken (een aanrader voor alle kattenliefhebbers overigens, ze zijn erg leuk) en het is een gewone huis-tuin en keukenkat. Hij heeft de typische ronde kop van een ongecastreerde kater, het bewijs ervan zie je in het filmpje "Shiro walks", onder zijn staart :)

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar als je die ronde koppen zo leuk vindt, kijk dan eens naar de filmpjes van kat Maru, ook op you tube. Dat is een Scottish Fold, maar dan met normale oren en heeft een koppie om op te vreten!!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, Maru is erg leuk! Dus als ik het goed begrijp, dan is zo'n ronde kop juist 'natuurlijk'. De katten die ik wel eens zie, hebben een klein kopje, maar die zullen dan wel gecastreerd zijn.
Bedoel je Japanse Bobtail katten misschien?

Toegevoegd na 5 minuten:
Bedoel je de Japanse Bobtail katten misschien? Of de Japanse Stompstaart katten?