Hoe vaak per dag moeten vissen eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een walvis is een zoogdier...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....maar dat maak je uit het woord niet op
;-)

Antwoorden (9)

Gewone aquariumvissen max 1 keer per dag en dat 6 dagen per week.1 dag in de week overslaan is goed voor de vissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Tuurlijk niet ze moeten minstens 1 dag per week eten
Eens in de 2de en is genoeg dan moet je ze wel die ene keer wat meer geven. Maar niet te veel dan kunnen ze dood gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon waarneer het op is.
En ik denk gewoon 2x keer per dag savonds en sochtens :P

( Sorry ben niet zo goed in spelling xd )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zou 1x per dag doen licht er aan hoe veel vissen je hebt? Gewoon er bij blijven en wachten tot het op is en dan geef je nog een heeeeel klein beetje
welke soort? guppy's moeten 2 keer per week
goudvis elke dag een beetje
sluier ook per dag een beetje maar je mag ook wel minder geven, het zijn taaie beesten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn goudvissen kregen om de dag. Vaak staat op het busje voer: zoveel als dat de vissen in 3 minuten op kunnen.
Niet doen hoor, das erg veel. Blijft liggen en word het water erg smerig van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je voert wat de vissen in 3 minuten op kunnen dan blijft er toch niks liggen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja tuurlijk:) Bedoelde eigenlijk: teveel voeren kan blijven liggen. En alles wat ze in 3 minuten op kunnen kan weer teveel zijn voor je vis.
Dit hangt erg sterk af van de vis.
De meeste roofvissen eten heel veel en dan een hele tijd niet.
Vissen die het van algen moeten hebben zullen iedere dag eten.

Maar ik neem aan dat je het wilt weten omdat je een aquariumpje hebt.

Meestal zitten daar gezelschapsvissen in, die kunnen om de dag gevoerd worden of iedere dag en dan 1 a 2 dagen in de week overslaan.
De vissen zullen zich er op afstellen.
Voer ook nooit meer dan in 10 minuten word opgegeten.
Ook kun je makkelijk om de 2 of 3 dagen voeren, de vissen zullen het gewend raken.
Gouden regel is, voer liever te weinig dan te veel, te weinig is namelijk veel moeilijker dan te veel.
Overvoeren zorgt er voor dat er veel voer in het water blijft liggen en dat de vissen ontzettend veel poepen, wat de waterkwaliteit niet ten goede komt.

Wellicht kun je vertellen om welke vis(sen) het gaat, dan kan ik een specifieker antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo vaak mogelijk, dan groeien ze het beste en heb je minder pieken in de urine en mest. Probleem is dat de filtersystemen dat over het algemeen niet aan kunnen. Ook streven de meeste mensen niet naar goudvissen die na een jaar 30 cm lang zijn.

Je kunt ze uitgesmeerd over de dag ongeveer 3% van het lichaamsgewicht voeren, dat hangt natuurlijk wel af van de groeisnelheid van de vis. De groeisnelheid kun je ongeveer afleiden aan de maximum lengte. Bij 60% van de maximum lengte neemt het belang van de groei sterk af, dan zit je aan ongeveer 1%.

Als je 10 gram droogvoer per dag geeft heb je 1 m^2 druppelfilter nodig. Dat is een filter van 5 liter, met een standaardmateriaal van 200m^2/m^3. Met een filter van 50 liter kun je iets van 100 g droogvoer per dag voeren. Voor een flink aquarium is zoiets wel aan te raden. Het water zal er nog niet goed uitzien en je hebt allerlei apparaten nodig en extra filters voor nitraat (denitrificatie), humuszuren (ozon), en fijn filtermateriaal voor het zweefvuil.

Met wat knutselen met een stokje en een trechter kun je een voerautomaat maken. Daarin kun je de dagelijkse voerhoeveelheid stoppen. Als de vissen honger hebben kunnen ze tegen het stokje aanstoten en valt het voer naar beneden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt eraan welke vissen en wat je verder nog in je bak hebt zitten.

in de vijver hoef je ze bij een water temp onder de 10 graden geen eten te geven want ze eten dan toch niet.

hier hebben de vissen geluk. 1 keer per dag vlokvoer, en als ze gegeten hebben kieper ik er levenend voer in (watervlooien, witte of rode muggenlarven) voor de dwergklauwkikkertjes die er ook in zitten.

van guppen zeggen ze dat deze ouder worden als ze niet dagelijks voer krijgen maar weet niet of het klopt, maar het kan zijn dat er vis bij in zit welke wat meer/andere eisen stelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht eraan. Als je vissen groot zijn, doe je het iedere dag. Als ze van de kleine variant zijn, geeft je ze om de dag eten.