Mag een konijn een tijd voor een castratie nog eten?

Mij konijntje word 6 december gecastreerd omdat die bij zijn zusje leeft, en dus geen kindjes mogen krijgen. Maar ik vroeg me af of ze voor de castratie nog mogen eten, of dat het niet mag, en of er eventueel nog andere dingen zijn die ze voor een castratie niet mogen doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

ja, dat mag; het spijsverteringsstelsel van een konijn mag niet stil komen te liggen; ze hebben enorm gevoelige darmen.
verder kunnen konijnen niet braken, dus ze kunnen ook niet stikken in hun eigen overgeefsel.

maar overleg gewoon even met de dierenarts over hoe en wat.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dus ik mag in zijn vervoersmand ook een potje eten zetten voor daar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ zo ging het inderdaad. Vraagje Animalslove: Leven je konijnen binnen of buiten? Hou er namelijk rekening mee dat het beestje in kwestie na de operatie een paar dagen helemaal van slag is en warm binnen moet zitten.
Het wordt daarna heel moeilijk om hem nog naar buiten te brengen als het koud is, konijnen zijn erg gevoelig voor temperatuurwisselingen.
(dat is dus de reden dat mijn vrouwtje pas in het voorjaar geholpen gaat worden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voor allebei een plus.
konijnen mogen geen lege maag krijgen, en houd het knulletje lekker warm binnen.
Neem je wel de goeie mee naar de dokter? ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De goeie zal ik mee nemen ;-) mijn konijntjes zitten buiten, maar ik zal na de operatie hem even binnen laten, ik zal hem eerst in de woonkamer zetten, dan in een iets koudere kamer en dan zal hij buiten wel rap wennen, ze zitten al hun hele leven buiten, bij het vorige baasje ook ;-)