Hoeveel geld is mijn lapjeskat waard?

Ik heb mijn kat gratis gekregen, maar ik zag ook eens een lapjeskat voor 114 euro dus vroeg ik me af hoe duur een lapjeskat nou echt ge middelt is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet in geld uit te drukken, liefde is onbetaalbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben het met je eens, Crea.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dierenasiels die een kat herplaatsen rekenen daar ook kosten voor. Zoals Ivana zegt voor het "helpen" maar ook voor ontwormen, vlooienvrij maken, voer en onderdak. Je betaalt dus niet voor de kat zelf, maar zeg maar administratiekosten.

Het beste antwoord

Als je lapjeskat een stamboom heeft, is hij zeker iets waard.
Bij raskatten bestaan ook lapjeskatten, dan heten ze schildpad of schildpad met wit. Dat is een aanduiding van de kleur. Ook zijn er verdunde schildpadkleuren bijvoorbeeld blauw-wit.

De lapjeskat zonder stamboom heeft alleen een emotionele waarde en is zij dus waard 'wat een gek er voor geeft'. De lapjeskat is op een enkele uitzondering na, altijd een poes. Katers zijn normaal gekleurd, maar geven wel de kleur door.

Dat jij een lapjeskat hebt gezien voor 114 euro kan best waar zijn, maar dat is dan een tweedehands van iemand die hem herplaatst wil zien of een stamboomloze poes.
Ivana
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Of die tenminste de sterilisatie eruit wil halen...
Ivana
10 jaar geleden
Poet, castratie voor 114 euro voor een poes? Nou hier echt niet! ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even tussendoor.. Castreren is ballen verwijderen en een poes heeft dat niet dus dan heet het sterilisatie.
Ivana
10 jaar geleden
Nee Alma, als alles verwijderd wordt is het bij poezen ook een castratie. Dierenartsen noemen het vaak nog steriliseren omdat de term zo bij het volk is ingesleten, dat ze het anders iedere keer weer moeten uitleggen.
Je kan ook gedeeltelijk iets weghalen, zodat de vrouwelijke hormonen nog aanwezig blijven maar de kans op jongen verkeken is. Echter wordt dat bij dieren (hond en kat) nauwelijks gedaan, alleen op verzoek. Dan zou het bij poezen en teven wel sterilisatie heten, maar dat gebeurt dus nauwelijks.

Andere antwoorden (1)

Een lapjeskat voor 114 euro, dat is een kat met een goede stamboom!
Heb jij jouw kat gekregen met een stamboom? En weet je of hij geen ziektes of andere kwaaltjes heeft?
Als je kat een goede stamboom heeft, en het 100% gezond is kun je er best wat voor krijgen!!
Misschien moet je maar eens ergens een advertentie plaatsen, en vragen wat mensen ervoor willen geven.

Veel succes nog!!