Hoe maak ik een website over honden?

Ik heb 6 honden van 3 verschillende rassen. Ik wil de foto`s, stambomen, resultaten e.d. op deze site vermelden in verschillende tabbladen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt een hoop verschillende host, dus de keuze is reuzen.

Het ligt er voornamelijk aan hoe handig en goed je zelf bent met computers. Bij sommige host moet je wel handig zijn met HTML. Ik ga er even van uit dat je hier niet handig in bent voor het gemak.

Je kan bijvoorbeeld kiezen voor wix. Deze is geheel gratis en makkelijk in elkaar te zetten. Persoonlijk hier verder geen ervaring mee.

Ik gebruik Novosite hier betaal je per jaar kosten verschild per pakket (let op de prijzen op de site zijn per maand). Je kan heel makkelijk een website bouwen geen kennis nog over HTML. Je kan een complete lay-out zelf maken, pagina's maken gaat heel makkelijk.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat je je eigen honden in de picture wilt zetten.

Verzamel zoveel mogelijk gegevens van elke hond individueel. Je kunt daarbij denken aan:
- showresultaten met daarbij de prijzen en door welke keurmeesters ze gezien zijn, erbij horende foto's van de hond staand en dravend, een close up van de kop en een foto van de plaatsing op de show met de bekers erbij;
- behaalde diploma's op gehoorzaamheidgebied en plaatsingen op wedstrijden en ook daarbij wat foto's van de hond in actie;
- een omschrijving van het karakter van de hond, waar hij in uitblinkt (niet alleen zijn capaciteiten qua aard, maar ook een omschrijving van bijv. de vacht of gangwerk) en de medische testen waaruit blijkt dat de hond geen (erfelijke) aandoeningen heeft.

Wanneer je de site een persoonlijk tintje wilt geven schrijf dan ook een verhaal over jezelf en wat je in de honden trekt. Je kunt ook erbij vermelden welke opleidingen je hebt gedaan die betrekking hebben op je honden of er zijdelings mee te maken hebben. Bijv.: Kynologische Kennis 1 en/of 2, EHBO voor honden, trimcursussen e.d.
Ook moet je eraan denken om te vermelden of je wel of geen lid bent van een (ras) vereniging of kynologenclub.

Kijk naar hoe anderen hun site presenteren en bedenk wat je absoluut erop wilt hebben en wat niet.
Stel dat je zelf niet goed kunt schrijven (het is een ware kunst om een goed lopend verhaal te maken wat elke bezoeker van de site boeit) zoek dan iemand in je omgeving die je helpt.
Als je het op papier of op een geheugenkaartje duidelijk hebt kunnen rangschikken kun je op zoek gaan naar iemand die handig is op de pc. Het is lastig als je zelf niets op de pc kunt met de site dus probeer 2 vliegen in 1 klap te slaan. Door naast de site bouwer te gaan zitten kun je veel leren. Nog toekomstgerichter te werk gaan kan ook: vaak leer je in een cursus hoe je een site kunt bouwen. Je kunt dan meteen je verzamelde informatie in zetten. Zo leer je hoe het moet en heb je ook een eigen site zelf gebouwd.

Uiteindelijk kun je ook nog de mensen die je geholpen hebben op de site vermelden met een dankwoord. En wellicht een linkje erbij naar hun website.
Succes!