Mijn hond begint ineens 's ochtends weer te piepen, hoe kan dit?

Hallo (hondenkenners)

wij hebben onze Franse Bulldog vanaf het begin aan de bench laten wennen& ze is er nooit met tegenzin in gegaan..
Ook geen vervelende ervaringen mee.

In het begin ging het ook gewoon goed, ze sliep gewoon door totdat wij haar er weer uit haalden..

Tegenwoordig begint ze 's ochtends om (uiterlijk!) 6uur te piepen..
Vaak ook al om 4 of 5 uur..
Ze hoeft niet te plassen oid, dit proberen we wel altijd even..
Daarna gaat ze terug in de bench& begint ze naar een 15/30 min weer te piepen..
Het enige wat ze eigenlijk wil is bij ons zijn, en dan is het goed.

Negeren is vrij lastig, want wij wonen in een chalet.
En alles is dus gelijkvloers.. :(

Wat misschien wel kan zijn is dat wij voor paar weken terug elke ochtend rond 6uur eruit gingen, zou zij haar 'biologische wekker' nog hebben 'aan staan' ??

Ook ben ik bijna 33 weken zwanger, dus ik heb me rust hard nodig.
Slaap sowieso al slecht 's nachts, hoor ALLES & vaak plassen..

Iemand enig idee wat het kan zijn?!
Hoor het graag, want ben kapot!! :(

Groetjes :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

Kan het zijn dat er iets in jullie huis is verplaatst? Of dat de bench is verplaatst? In dit geval zal hij moeten wennen aan dat idee. Ook zal het misschien kunnen dat ze groter is geworden en hierdoor niet veel ruimte heeft en zich opgesloten/onprettig voelt.
Wat ik zelf heb ervaren is dat onze hond terwijl hij in de bench zat ergens heel erg van geschrokken was, sindsdien ook alleen maar piepen en blaffen. Wij dachten dat hij bang was dat het nog een keer zou gebeuren en daarom opeens anders deed.

Misschien zijn dit wat opties voor je, mvg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In principe is er niks verplaatst..ook de bench zelf niet..
Ze ligt er nog steeds languit in. En wat hebben jullie gedaan toen je erachter kwam dat hy ergens van geschrokken was?? Groetjes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij hebben haar op dat moment alles opnieuw in de bench laten doen, wanneer zij een nieuw speeltje kreeg, kreeg ze die in de bench.
Het eten kreeg ze in de bench, even knuffelen met een van de gezinsleden? Ook in de bench. 2 Dagen erna lag ze er weer heerlijk languit in te slapen en ging er zelfs vanzelf in liggen. Groetjes.

Andere antwoorden (1)

zou best wel met uw gedrag te maken kunnen hebben.door uw toestand bent u zelf vaak onrustig en moet vaak op.de hond merkt dit en wil spelen.
negeren is de oplossing,ook al is dit moeilijk.