mijn Jack van 4 jaar en pit van 5 mnd hebben nu al 3 keer samen gevochten wat kan ik doen?

Mijn Jack Russel van 4 jaar en mijn pit van 5 mnd zijn nu al 3 keer aan de vecht geraakt! Hoe kan ik er het beste mee omgaan? Ja ik Zit op cursus heb puppycursus gehad en nu gehoorzaamheid 1 dus we doen het echt volgens de regels en kom aub niet met optie 1 weg doen ik hoop dat er iemand is die mij echt een goede raad kan geven..
Mvg carla

Weet jij het antwoord?

/2500

Heb je je vraag ook aan jouw instructeur op de hondenschool gesteld? Zij kennen jouw hond(en?) en zien misschien al iets tijdens de training waar je thuis ook iets mee kunt. Verder zou ik je adviseren om er een gedragstherapeut bij te halen, die komt dan bij jouw thuis, eerst obseveren en kan jou dan adviseren wat je moet veranderen. Probeer goed naar de eerste signalen te kijken, er gebeurd altijd iets wat de trigger is. Dat kan voer zijn, speelgoed, maar ook dat heerlijke plekje om te liggen (bij de baas of op de bank). Voor nu, zou ik zeker de honden zoveel mogelijk uit elkaar houden, zorgen voor rust en regelmaat in huis.

Gewoon laten vechten, tot een de ander als baas erkend.

Het kan zijn dat jouw houding ten aanzien van de honden het vechtproces in de hand werkt. Bijvoorbeeld: je beschermt de pup (want dat is hij nog tot een maand of 6), je straft de Jack, terwijl die kleine hem ongemerkt aan het uitdagen is. Als jij de goede houding zou aannemen kan je rust inbrengen, maar omdat dat van hieruit niet te zien is, moet je dat aan je trainer vragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100