Moet je betalen om een hond uit een asiel te halen ? zo ja hoeveel dan ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K
Antoni
11 jaar geleden
Dat zijn stevige verschillen in kosten na drie antwoorden! Je moet dus blijkbaar rekenen op een kostenpost tussen de 75 en de 150 Euro! Ik heb weer wat geleerd! Dank voor het stellen van de vraag! + 1 !
Rieneke1
11 jaar geleden
antoni, de link van freekfluweel is gedateerd, ondertussen zijn de prijzen gestegen.
Antoni
11 jaar geleden
rieneke, dankjewel voor je reactie. Voor mij zijn de precieze bedragen niet zo belangrijk. Voorlopig ben ik niet van plan een hond uit het asiel te halen...

Antwoorden (4)

Ja, dat is als drempel gesteld dat niet onnadenkende mensen in een opwelling een dier nemen. De kosten verschillen per asiel, maar ga maar uit vanaf: 75,- euro

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=539455
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uiteraard, maar hoeveel je moet betalen verschilt per asiel.
in deze regio is het 125 euro voor een volwassen hond, en 150 voor een pup.
je hond is dan ontwormd, ontvlooid, ingeent en gechipt.
vaak heb je ook nog recht op een paar weken gratis medische nazorg door de asieldierenarts.
Rieneke1
11 jaar geleden
Ja, want die hond is ingeent, behandeld tegen vlooien als dat nodig was, en meer van die dingen, krijgt eten en drinken, dus dat moet betaald worden.
Reken op rond de 100 euro
11 jaar geleden
Ja, hoeveel je voor een hond betaalt hangt vaak af van de leeftijd van de hond. Omdat oudere honden vaak minder populair zijn, liggen de prijzen voor die honden lager. Puppies zijn het meest gewild, dus daar betaal je meer voor.
Voor een seniorhond betaal je gemiddeld tussen € 60 - € 70
Voor een volwassen hond betaal je gemiddeld tussen € 100 - € 130
Voor een puppy tot 10 weken oud betaal je gemiddeld tussen € 110 - € 200
Héél soms wordt er voor een rashond ook extra gerekend.

De honden zijn meestal geënt, ontwormd, ontvlooid en gechipt.
Soms hebben de honden ook een Europees dierenpaspoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Soms hebben de honden ook een Europees dierenpaspoort." Ook een dierenasiel is verplicht een hondenpaspoort mee te leveren bij een hond, vanaf 1 januari is er zelfs de verplichting om de hond te chippen.