Waarom eet mijn mannelijke baardagaam zo slecht?

Volgens de man waar we de baardagamen van hebben overgenomen heeft het mannetje net zijn winterrust gehad. De lampen zijn op de juiste temperatuur. Het mannetje heeft sinds zijn komst bij ons nog maar 1 sprinkhaan gegeten en wat wasmotten en hooguit 4 moriowormen. Groente en fruit eet hij niet.Hij lijkt verder vitaal genoeg. We hebben al van alles geprobeerd: Vrouwtje eruit halen zodat het mannetje rustig kan eten, eten voor zijn bekje houden, hele dag niks geven en dan "s avonds een krekel of iets anders proberen te voeren, een lauw bad. Het werkt allemaal niet. s"avonds laat komt hij wel steeds voor het raam staan en loopt hij met zijn kop te knikken. Het lijkt dan of hij loopt te schooien om eten. We hebben geprobeerd om hem op dat moment eten te voeren (ook door met een pincet voor zijn bekje te houden) ook dan wil hij niks. Is er iemand die weet wat het probleem kan zijn en moeten wij ons zorgen maken over de gezondheid van het mannetje?

Toegevoegd na 1 minuut:
We hebben de baardagamen nu 9 dagen geleden overgenomen. Leeftijd 2 jaar ongeveer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (1)

Als eerste zit ik te denken aan stress.

Een reptiel kan na een grote verandering voor een aantal dagen niet of minder eten.

Verder blijft het altijd koffiedik kijken zolang we niet exact weten wat de temperaturen zijn en welke dagduur je gebruikt in het terrarium.

Mocht het over een week niet verbeterd zijn raad ik je aan met een meststaal en het dier naar de dierenarts te gaan voor een onderzoek naar parasieten.

Kijk voor een correcte huisvesting op de site van het LICG