Bij welke kattenras hoort deze kitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe oud is het? 3 weken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lijkt me een heel jong katje toe....

Antwoorden (2)

wat een muppie!
als het een raskat betreft dan hoef je dat hier niet te vragen, want dan heb je de stamboom thuis.
als je geen stamboom hebt, dan is de afstamming onzeker, en betreft het officieel een htk-tje, oftewel huis-, tuin- en keukenkatje.
Rieneke1
11 jaar geleden
Ik vermoed dat het een Birmaantje is. Wat betreft een stamboom zegt ook niet alles hoor. Ik zelf heb een Birmaan en een Ragdoll ook zonder papieren, maar zijn wel raszuiver. Voor € 10,00 kan je zo een stamboom laten maken, wat weer scheelt in de aanschafprijs, want dan drukken ze er zó een paar honderd euro op. Wanneer je er niet mee gaat fokken of naar shows gaat, is een stamboom allemaal flauwekul. Veel plezier met de kleine kitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
hoe weet je dat je katten raszuiver zijn, als ze geen papieren hebben?
net wat je zegt, de kosten van een stamboom aanvragen zijn zo hoog niet.
zou het kunnen dat er geen papieren bijzitten omdat de katten niet raszuiver zijn, en/of de ouders niet de testen hebben ondergaan naar rasgerelateerde ziektes?
dan zal er nl geen stamboom uitgegeven worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Rieneke, ik denk dat ik wel uit ervaring kan spreken, de ouders van mijn poezen zijn ook uitvoerig getest op allerlei voorkomende ziektes. Dus een stamboom zegt écht niets. Er zijn zelf (brood)fokkers, die een grote zwendel hebben met nét echte papieren. Daar moet je voor oppassen. Gelukkig komen mijn poezen van een goede cattery.
Rieneke1
11 jaar geleden
ik zie de afgifte van de stamboom als een soort garantie.
die wordt nl alleen afgegeven als aan de eisen van de rasvereniging wordt voldaan.
je weet dan zeker dat moederpoes niet wordt uitgeput met het ene nestje na het andere, dat de afstamming is goedgekeurd, en dat de katten op rasgebonden ziektes zijn getest.
de kosten zijn laag, dus als ik geen stamboom erbij zou krijgen, zou ik me toch wel achter de oren krabben.